سه شنبه 5 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

زاکانی: قوه قضائیه هويت عامل انتشار فهرست ادعايی دريافت‌کنندگان پول از رحيمی پیگیری کند

خبرگزاری تسنيم: نماينده مردم تهران در مجلس، با اشاره به پشت پرده انتشار يک فهرست درباره اسامی نمايندکان دريافت کننده پول از رحيمی، از پيگيری اين موضوع ازطريق قوه قضائيه خبر داد.

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنيم،عليرضا زاکانی در گفتگو با مهر، در واکنش به انتشار نام وی و برخی ديگر از نمايندگان در برخی از سايت‌ها و شبکه های اجتماعی و ادعای اينکه اين فهرست مربوط به اسامی نمايندگان دريافت کننده پول از محمدرضا رحيمی است، اظهار داشت: اين مسئله از اساس کذب است؛ ما در تمام عمرمان از اين پول‌ها از کسی نگرفته ايم، به ويژه از اشخاصی مانند آقای رحيمی که نسبت ما با وی معلوم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: کسانی را هم که من می‌شناسم و اسمشان در اين فهرست آمده، نه تنها پول نگرفته‌اند، بلکه آنها در مجلس هفتم به خاطر توزيع پول با رحيمی برخورد کرده‌اند؛ از جمله آنها دکتر حداد عادل است که به خاطر کار زشتی که آقای رحيمی داشت انجام می‌داد، با او برخورد کرد.

نماينده مردم تهران در مجلس تصريح کرد: با توجه به اين مسائل، من اين فهرست را پيگيری کردم و ديدم اولين بار اين اسامی را «سحام نيوز» منتشر کرده که با فرزند آقای کروبی مرتبط است؛ پس از ۴۸ ساعت اين خبر را برداشتند، اما سايت‌های ضد انقلاب و شبکه های داخلی اين فهرست را منتشر کردند.

برای پيگيری موضوع با قوه قضائيه مکاتبه می‌کنيم
اعتراض به احمدی‌نژاد به خاطر آوردن رحيمی به جلسه اصولگرايان

زاکانی ادامه داد: من معتقدم اين حرکت يکی از کارهای سبک سياسی است که با ابتذال و بی‌اخلاقی به جای مردانگی و شفافيت در عرصه سياسی دنبال می‌شود، لذا با آقای حداد عادل و حجت الاسلام ابوترابی فرد و ساير نمايندگان صحبت شد تا نامه ای را به دستگاه قضايی بنويسيم و بخواهيم که مسئله اين فهرست ادعايی را بررسی و به مردم شفاف اعلام کنند؛ اصل ماجرا معلوم است که آقای رحيمی چنين خطايی کرده و به خاطر همين خطا نيز امثال ما با او برخورد کرديم، اما عجيب است که اسامی ما را در اين ليست گذاشته‌اند.

وی با اشاره به پيشينه اين موضوع گفت: در رابطه با انتخابات مجلس هشتم، جبهه متحد اصولگرايان در سطح کشور متصدی کار بود و من نيز يک نفر از ۱۱ نفر عضو شورای مرکزی اين جبهه بودم. در آن شورا کسانی مثل مرحوم آيت الله خوشوقت (ره)، مرحوم عسگراولادی، دکتر حدادعادل و حجت الاسلام ابوترابی بودند و من و آقای حسين فدايی نيز به نمايندگی از جمعيت ايثارگران و جمعيت رهپويان در آنجا حضور داشتيم.

زاکانی ادامه داد: من هيچ وقت به خاطر ندارم که حتی يک بار نام آقای رحيمی در بين ما ۱۱ نفر مطرح شده باشد، چه برسد به اينکه مسئله دريافت پول از او مطرح شده باشد؛ حتی اولين باری که آقای احمدی‌نژاد قبل از انتخابات مجلس هشتم از ۳۰ نفر از اصولگرايان برای جلسه ای دعوت کرد و همان جلسه پايه جبهه متحد شد، در آنجا ديديم که آقای احمدی نژاد، رحيمی را هم دعوت کرده است؛ بعد از جلسه من با آقای فدايی مشورت کردم که در پی آن، وی نزد احمدی نژاد رفت و گفت که اگر رحيمی باشد ما ديگر نمی‌آييم، حالا خيلی عجيب است که اسم ما را که نسبتمان با آقای رحيمی شفاف و معلوم است، در اين ليست ادعايی نوشته‌اند.

سناريوسازی سياسی برای بدنام کردن مبارزه کنندگان با مفاسد
نماينده مردم تهران در مجلس تأکيد کرد: ما معتقديم که دستگاه قضايی و امنيتی حتما بايد به موضوع رسيدگی کند و شفاف به مردم اعلام کند که اين ادعای ما که نه تنها پولی از رحيمی نگرفته‌ايم، بلکه مخالف او هم بوده ايم، درست است يا خير.

دبيرکل جمعيت رهپويان انقلاب اسلامی اظهار داشت: اين ليست ادعايی آنقدر برای ما و دوستانمان سخيف و خنده‌آور است که نشان می‌دهد، اين يک سناريوی سياسی برای بدنام کردن بخشی از نمايندگانی است که اثبات کرده‌اند با جديت به دنبال مبارزه با مفاسد اقتصادی و مصاديقی مثل آقای رحيمی بوده‌اند.

زاکانی خاطرنشان کرد: وقتی در مجلس هفتم نام آقای رحيمی برای رياست ديوان محاسبات مطرح شد، قبل از رای‌گيری دو نفر در فراکسيون اصولگرايان به عنوان مخالف او صحبت کردند که من و آقای نادران بوديم؛ حالا اسم هر دوی ما را در اين ليست آورده اند که اين خيلی عجيب و جالب است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016