چهارشنبه 29 بهمن 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رسايی: دريافت کمک های مالی در زمان تبليغات ايام انتخابات امر رايج و متداولی است

عضو کميسيون اصل ۹۰ با اشاره به پرونده جيسون رضاييان، خبرنگار واشنگتن پست در تهران، گفت: از صدا و سيما می‌خواهيم که اعترافات وی را پخش کنند تا همه متوجه اقدامات خرابکارانه وی باشند.

به گزارش پايگاه خبری «تيک»، حجت‌الاسلام حميد رسايی، نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران در حاشيه جلسه امروز مجلس با اشاره به اظهارات يکی از مقامات وزارت امور خارجه آمريکا مبنی بر دستگيری بی‌دليل جيسون رضاييان خبرنگار واشنگتن پست حاضر در تهران، اظهار داشت: بنده تعجب می‌کنم از اين موضع‌گيری که يکی از مقامات وزارت خارجه آمريکا انجام داده است و ادعا کرده بود که اين خبرنگار ۲۰۰ روز است در ايران بی‌گناه دستگير شده و بدون دادگاه در زندان است.

وی در ادامه افزود: بنده فکر می‌کنم اگر مقامات آمريکايی اعترافات جيسون رضاييان درباره فعاليتهايی که در ايران داشته و به منظور ضربه زدن به ملت ايران بوده، را مشاهده کنند، متوجه قصدش خواهند شد و ما هم درخواستمان از صدا و سيما اين است که اعترافات وی را منتشر و پخش کنند و در اختيار عموم بگذارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو کميسيون اصل ۹۰ تصريح کرد: نشان دادن اين اعترافات نشان خواهد داد که وی چه اقداماتی را در طول مدتی که ايران بوده، انجام داده است؛ به اضافه اينکه يک مساله بسيار مهمی وجود دارد که چه کسی از وی حمايت کرده که توانسته در قالب خبرنگار واشنگتن پست از مراکز و جاهای حساس جمهوری اسلامی بازديد کند. هر چند وی پس از اين بازديدها، گزارش‌های نيمه مثبتی را در واشنگتن پست به چاپ رسانده اما هدف اصلی وی تهيه اين گزارش‌ها نبوده است.

رسايی ادامه داد: هدف اصلی وی، طراحی و برنامه‌ريزی برای فشار بيشتر به صنايع کشور ما در حوزه‌های مختلف بوده که بنده در اين خصوص بيش از اين نمی‌توانم توضيح دهم. اما منتظر و اميدواريم نکاتی که جيسون رضاييان در اعترافاتش نقل کرده که بسيار مهم بوده، از صدا و سيما پخش شود.

نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اين سئوال که آيا شکايت برخی نمايندگان از معاون اول سابق رئيس‌جمهور مبنی بر انتشار نامه‌ای در رابطه با کمک به برخی از نمايندگان در کميسيون اصل ۹۰ بررسی شده است يا خير؟ گفت: بنده تا الان از اين موضوع خبر ندارم که چنين شکواييه‌ای به کميسيون رسيده باشد و اين مورد موضوعی نيست که کميسيون اصل ۹۰ به آن رسيدگی کند؛ بلکه بايد در قوه قضاييه رسيدگی شود.

وی افزود: درخواست ما از اين بوده که دستگاه قضايی نسبت به اين موضوع با حساسيت و توجه ورود پيدا کرده و رسيدگی لازم را انجام دهد.

عضو کميسيون اصل ۹۰ تصريح کرد: کمک گرفتن در زمان تبليغات ايام انتخابات چه انتخابات رياست جمهوری و شورای شهر و چه انتخابات مجلس، امر رايج و متداولی است اما به عقيده بنده اين اقدام عملی مجرمانه به شمار می‌رود و حتما بايد با آن برخورد لازم صورت بگيرد.

رسايی با بيان اينکه اين کمک‌ها در دو حالت پرداخت می‌شوند، گفت: اين کمک‌ها يا از طريق ناسالم و يا در قبال برخی توقعاتی دريافت می‌شود که تشخيص اين موضوع با قاضی است که بايد رسيدگی کند که چه کانديدايی چنين ارتباطی را با آقای رحيمی و يا هر کس ديگری برقرار کرده و حتی چه کسانی در انتخابات مجلس اين اقدام را انجام داده‌اند. البته اگر اين موضوع مربوط به هر جناح سياسی هم باشد، بايد مورد رسيدگی قرار دهد.

وی تاکيد کرد: در مورد برخی از کانديداها اين شائبه وجود دارد. البته بعضی وقت‌ها اين طور است که برخی واسطه می‌شوند و کمک می‌گيرند و مبالغ ميلياردی دريافت می‌کنند و تمام اين پول را به حساب ستاد واريز نمی‌کنند و بخشی از آن را خرج عطينای خودشان می‌کنند که اين موارد هم وجود دارد و بايد مورد رسيدگی قرار گيرد.

عضو کميسيون اصل ۹۰ با بيان اينکه بنده شخصا هيچ کمکی را به اين شکل نه قبول می‌کنم و نه می‌پذيرم، زيرا شان نمايندگی را در اين نمی‌دانم، افزود: در انتخابات هم هر کسی درخواست واريز کمک به ستاد انتخاباتی بنده را داشت، می‌گفتم که شماره حسابی وجود دارد و شما می‌توانيد به اين شماره حساب کمک کنيد.

رسايی تاکيد کرد: کسی که توقع داشته باشد و در قبال اين کمک برنامه داشته باشد، هيچ وقت حاضر نيست به صورت ناشناس پول را به حساب يک ستاد انتخاباتی واريز کند؛ قاعدتا جلسه برگزار می‌کند و می‌خواهد بگويد که من حتما کمک کردم و در قبال اين کمک خود، مطالبه و توقع دارم. البته اين مساله در جناح‌های سياسی رايج است و بايد رسيدگی شود.

وی با بيان اينکه به هر دو نوع اين کمک‌ها چه از منابع ناسالم و چه در قبال توقعاتی اگر انجام می‌شود، بايد رسيدگی شود، خاطر نشان کرد: به اعتقاد بنده، اين دريافت کمک‌ها مجرمانه است که تشخيص آن بر عهده دستگاه قضايی است تا مورد رسيدگی قرار گيرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016