چهارشنبه 6 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی دولت: می‌خواهيم مذاکرات تا ۱۱ فروردين با جزئيات به پايان برسد

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : سخنگوی دولت تاکيد کرد: مذاکرات اخير با حضور رئيس سازمان انرژی اتمی و دستيار ويژه رئيس جمهور همراه شد و ‌هم‌اکنون نيز ما از نظر زمانی مقيد هستيم که حداکثر تا يازده فروردين ماه سال آينده مذاکرات به فرجام برسد.

به گزارش «انتخاب»، محمد باقر نوبخت در پايان جلسه هيات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص تغيير تيم مذاکره‌کننده هسته‌ای با حضور حسين فريدون و علی اکبر صالحی گفت: مذاکرات اخير با حضور رئيس سازمان انرژی اتمی و دستيار ويژه رئيس جمهور همراه شد و ‌هم‌اکنون نيز ما از نظر زمانی مقيد هستيم که حداکثر تا يازده فروردين ماه سال آينده مذاکرات به فرجام برسد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: منظور ما نتيجه نهايی تنها در کليات نيست بلکه ما می‌خواهيم در اين تاريخ مذاکرات با تمام جزئيات به پايان برسد برای اين کار بايد طريق رويه‌هايی داده شود و ان‌شاالله در اين زمينه به نحو مطلوب عمل خواهد شد و با تغيير رويه که از حقوق ملت ما به نحو شايسته‌ای دفاع می‌شود.

نوبخت با تکذيب افزايش قيمت نان در سال۹۴، گفت: يکی از نمايندگان محترم گفتند:" قيمت نان در سال آينده اضافه خواهد شد." نمی‌دانم وی با استناد به کدام بند و رديف اين حکم را صادر کردند.

وی افزود: در راستای اجرای سياست هدفمندی يارانه‌ها دولت تصميمی برای افزايش قيمت نان ندارد. اگر شرايط به شکلی نبود که نانوايان محترم بيان کردند، اجازه افزايش قيمت نان در امسال نيز داده نمی‌شد.

سخنگوی دولت با بيان اينکه تک‌نرخی شدن ارز نيازمند شرايط بهتری است، گفت: بازار ارز بايد به شکلی مديريت شود که نواسانات زيادی نداشته باشد. بايد از بانک مرکزی به دليل ثبات نسبی که در شرايط تحريم‌ها ايجاد کرد، تشکر کنيم.‌ اگر شرايط به سمت وضع مطلوبی که مد نظر دولت است پيش رود، ارز ان‌شالله تک نرخی خواهد شد.

تاکيد بر عدم تغيير کيفيت سبد کالا در سال جاری، بخش ديگر سخنان نوبخت را تشکيل داد: در رابطه با سبد کالا هيچ تغيير رويه تا پايان سال وجود ندارد. سبد کالا با همان کيفيتی که در سه مرحله قبلی عرضه شد، در مرحله چهارم نيز در اسفند ماه عرضه خواهد شد و مرغ نيز يکی از اقلام اين مرحله در سبد کالا خواهد بود.

نوبخت با بيان اينکه اخبار خوبی در رابطه به مسکن مهر دارم، افزود: در يکشنبه هفته گذشته در هيئت دولت تصويب شد ۱۰۰۰ ميليارد تومان دولت برای شبکه‌های آب و فاضلاب و همچنين برق واحدهای مسکونی مجموعه مسکن مهر کمک بلاعوض کند زيرا با توجه به افزايش قيمت‌ها برای متقضيان مسکن مهر امکان پذير نبود، آن‌ها برای اين بابت نيز هزينه‌ای پرداخت کنند. ما به وزارت نيرو اين مبلغ را منتقل کرديم تا به جای دريافت هزينه از متقاضيان مسکن مهر، وزارت‌ نيرو اين کار را انجام دهد.

وی همچنين در مورد سياست يارانه‌ای دولت، يادآورشد: اين سياست طبق سياق گذشته که مورد تاکيد مجلس بوده است انجام می‌شود، البته ما تلاش داريم نوآوری‌هايی نيز داشته باشيم و علاوه بر رايانه به بخش درمان و توليد، ۱۲۰۰ ميليارد تومان تسهيلات ارزان قيمت مسکن و هزار ميليارد تومان کمک به اشتغال داشته باشيم.

سخنگوی دولت همچنين در پاسخ به سوالی مبنی بر اينکه شائبه‌هايی مبنی بر بکار افتادن ستاد انتخاباتی دولت با توجه به همايش اخير حزب اعتدال و توسعه برای انتخابات مجلس مطرح شده است و ارزيابی شما در اين رابطه چيست،گفت: من از سال ۱۳۷۸ يعنی حدود ۱۵ سال با جمعی از عزيزان تصميم گرفتيم، تجارب‌مان را به نسل جوان منتقل کنيم و حزب اعتدال و توسعه به همين جهت تشکيل شد اما بعد از آنکه مسئوليت سخنگويی دولت به عهده من سپرده شد وقت نداشتم که به کار و فعاليت حزبی بپردازم و ارتباطم با دوستان قطع شد، بنابراين در گردهمايی که تشکيل شد رويکرد اعضای حزب بر اين بود که کارها به نسل جوان سپرده شود که حدود هزار نفر از جوانان در سراسر کشور در اين گردهمايی شرکت داشتند.

نوبخت با بيان اينکه در حال حاضر وقت لازم برای انجام کارهای حزبی را ندارم، گفت: البته انجام کار حزبی خلاف قانون نيست و می‌تواند به اعتلای فضای سياسی کشور کمک کند، اما به هر حال جوانان حزب اعتدال و توسعه مصمم هستند تفکر اعتدال شان را در جامعه ترويج دهند و قطعا در انتخابات شرکت خواهند داشت چرا که کشور با يک تفکر تحميلی قابل اداره نيست.

سخنگوی دولت همچنين با اشاره به اينکه در اين گردهمايی به دوران طلايی درآمدهای نفتی اشاره کرده بودم که در شرايط فعلی از آن محروم هستيم، گفت: برخی افراد به غلط نقل قول کرده بودند که نوبخت گفته است در گذشته ۷۰۰ ميليارد تومان اختلاس شده است و کارهای خلاف قانون صورت گرفته در حاليکه من انتشار اين مسائل را خلاف اخلاق می‌دانم و معتقدم قوه قضاييه با هوشياری و قاطعيت در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد برخورد خواهد کرد.

محمدباقر نوبخت در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با حضور آقايان صالحی و فريدون برای اين دوره از مذاکرات، گفت: اين بار در مذاکرات از نظر زمانی مقيد هستيم که تا يازده فروردين ماه مذاکرات را به فرجام برسانيم البته نه فقط در سطح توافقات کلی بلکه بايد در جزئيات نيز به نتيجه برسيم پس ان‌شاءالله تغيير رويه به نحوی باشد تا از حقوق ملت عزيزمان به نحو شايسته استيفا کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016