پنجشنبه 7 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تخت روانچی: در مذاکرات ژنو پيشرفت قابل توجهی داشتيم

تهران - ايرنا - معاون اروپا و آمريکای وزارت امور خارجه کشورمان در ديدار وزير امور خارجه دانمارک، به آخرين تحولات مذاکرات هسته ای ايران اشاره کرد و گفت: در دور اخير مذاکرات ژنو، پيشرفت قابل توجهی به دست آمد که اميدواريم در مذاکرات هفته آينده بتوانيم قدم های مثبت بيشتری برداريم.

به گزارش ايرنا از اداره کل ديپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه، مجيد تخت روانچی که به دعوت کيم يورگنسن معاون وزير امور خارجه دانمارک و بمنظور انجام رايزنی های دوجانبه و منطقه و مذاکره پيرامون راه های گسترش روابط به دانمارک سفر کرده است، با مارتين ليده گارد وزير امور خارجه اين کشور نيز ديدار کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


معاون اروپا و آمريکای وزارت امور خارجه کشورمان تاکيد کرد که برخی اعضای گروه ۱+۵، تحريم های ظالمانه را به عنوان يک اهرم قلمداد کرده و مايل نيستند که از آن دست بکشند در حاليکه اين تحريم ها می بايد بدون قيد و شرط برداشته شود.

تخت روانچی در ادامه اين ديدار، ضمن مثبت و رضايت بخش خواندن روند رو به رشد همکاری ها، به ظرفيت های فراوان دو کشور در زمينه های مختلف اشاره کرد و گفت: دو کشور بايد با مغتنم شمردن فرصت ها، در راستای نهادينه کردن روابط تلاش مشترک داشته باشند.

معاون اروپا و آمريکای وزارت امور خارجه با تشريح ديدگاه کشورمان در خصوص بحران در سوريه و منطقه، بر راه حل سياسی به عنوان تنها راه برون رفت از اين بحران تاکيد کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ايران جهت ايفای نقش فعال و سازنده در جهت حصول يک راه حل سياسی منطبق با خواست و اراده مردم سوريه را مورد توجه قرار داد.

تخت روانچی با محکوم کردن اقدامان تروريستی در همه اشکال آن که از سوی گروه های تروريستی در منطقه و ديگر کشورهای جهان از جمله دانمارک صورت می گيرد، تاکيد کرد: امروز تروريسم يک تهديد جدی عليه جامعه جهانی است که ضرورت همکاری بين المللی برای مقابله با آن را ايجاد می کند.

وزير خارجه دانمارک نيز در اين ملاقات ضمن ابراز رضايت و خرسندی از ديدار موفقيت آميز اخير خود از ايران اظهار داشت: خوشحالم می شويم جناب آقای ظريف در اولين فرصت از دانمارک ديدار داشته باشند.

ليده گارد به همکاری های خوب دو کشور در گذشته اشاره کرد و افزود: دو کشور از ظرفيت های جديد و متنوعی برای توسعه روابط برخوردارند.

وی ضمن تاکيد بر نقش موثر و سازنده ايران در برقراری و حفظ صلح و ثبات در منطقه گفت: دانمارک از حل سياسی مسالمت آميز بحران سوريه با حضور تمام بازيگران موثر و ايجاد يک فرايند سياسی فراگير با مشارکت تمام طرف های سوری حمايت می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016