شنبه 9 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

منتقد اصلی پوتین در مسکو ترور شد

150227224652.jpg
بی بی سی - مقام‌های روسیه می‌گویند بوریس نمتسف، معاون اسبق نخست وزیر روسیه و از منتقدان اصلی ولادیمیر پوتین، در مسکو به ضرب گلوله کشته شده است.

بنابر گزارش مقام‌های روسیه، یک مهاجم ناشناس روز جمعه (۲۷ فوریه) به آقای نمتسف در حالی که مشغول قدم زدن با یک زن در حوالی کاخ کرملین بود از پشت چهار بار شلیک کرده و او را از پای درآورده است.

آقای نمتسف، ۵۵ ساله، در دهه ۹۰ و همزمان با دوران ریاست جمهوری بوریس یلتسین، از معاونان نخست وزیری روسیه بود. اما با روی کار آمدن ولادیمیر پوتین، او به منتقد جدی وی تبدیل شد و در سالهای اخیر از وی به عنوان رهبر مخالفان دولت آقای پوتین یاد می‌شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مرگ او همزمان شد با راهپیمایی اعتراضی مخالفان جنگ در اوکراین که آقای نمتسف هم ساعاتی قبل از مرگش مردم را بری شرکت در آن دعوت کرده بود. این راهپیمایی قرار است روز یکشنبه (اول مارس) برگزار شود.

آقای نمتسف در یکی از آخرین مصاحبه‌هایش ( ۱۰ فوریه) گفته بود که می ترسد ولادیمیر پوتین او را به علت مخالفت با جنگ در اوکراین "بکشد".

کرملین می گوید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، ترور بوریس نمتسف را محکوم کرده است.

n-NEMTSOV-SCENE-large570.jpg


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016