یکشنبه 10 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 اسفند» ترور يک روحانی اهل سنت در کرمانشاه
20 آبان» يونسی: استفاده از اهل سنت در مديريت‌ خوب است
پرخواننده ترین ها

بازداشت و احضار تعدادی از اعضای مکتب قرآن در بوکان، سقز و سنندج

خبرگزاری هرانا – ماموران امنیتی در شهرهای بوکان، سقز و سنندج تعدادی از مبلغان مذهبی اهل سنت وابسته به مکتب قرآن را احضار و در یک مورد نیز بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران نیروهای امنیتی در شهر بوکان روز دوشنبه مورخ ۴ اسفندماه با مراجعه به منزل کاکه “حسین ابراهیمی” وی را بازداشت و تعداد زیادی از لوازم شخصی و جزوات وی را نیز با خود بردند. از زمان بازداشت این مبلغ مذهبی که پیشتر خبر ضرب و شتم وی منتشر شده بود تا کنون اطلاعی از سرنوشت وی حاصل نشده است.

ماموران امنیتی همچنین تعدادی از اعضای مکتب قرآن را در شهرهای سقز و سنندج احضار و بازجویی نمو ده اند از جمله محمد عباسی در سقز، جلال خسروی در سنندج و نیز فواد مردخ روحانی در سنندج. نیروهای امنیتی به استفاده این گروه از وب سایت برای اطلاع رسانی معترض بوده اند و خواهان توقف فعالیت های خبری آنان شده اند.

مکتب قرآن، مدارسی دینی است که در مناطق اهل سنت ایران قبل از انقلاب توسط علامه احمد مفتی زاده بنیان زده شد. که ابتدا درسال ۱۳۵۶در سنندج و مریوان به صورت مدرسه قرآن تاسیس گردید و مورد استقبال مردم قرار گرفت که بعدها به مکتب قرآن تغییر نام و به صورت یک حرکت دینی در منطقه غرب اهل سنت در آمد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016