یکشنبه 10 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تجمع سکوت معلمان شهرهای مختلف در مقابل ادارات آموزش و پرورش + تصویر

صبح روز یکشنبه ۱۰ اسفند گروه‌هايی از معلمان در نقاط مختلف ایران در اعتراض به بودجه در نظر گرفته شده برای وزارت آموزش و پرورش در سال آينده و اعمال تبعيض بين کارکنان دولت تجمع کردند. اين تجمعات اعتراضی در استان‌هایی چون خراسان رضوی، لرستان، هرمزگان کردستان، خوزستان، فارس، قزوين و... برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ایلنا ـ منابع خبری ايلنا تا اين لحظه از برگزاری اين تجمعات اعتراضی در استان‌های خراسان رضوی، لرستان، هرمزگان کردستان، خوزستان، فارس، قزوين خبر داده‌اند. همچنين تجمع اعتراضی معلمان در تهران که پيش از اين قرار بود بعد از ظهر امروز در مقابل ساختمان مجلس برگزار شود، از ساعاتی پيش از موعد مقرر در حال شکل‌گيری است و منابع خبری ايلنا در ساعت ۱۱ و ۳۰ دقيقه از تجمع ۶۰۰ نفری معلمان تهران در مقابل مجلس خبر می‌دهند.


خراسان رضوی

معلمان معترض در تهران به ايلنا گفته‌اند که دليل اعتراض آنان تبعيض‌های صورت گرفته در سيستم آموزش کشور و اجرانشدن بندهايی از قانون خدمات کشوری مرتبط با کارکنان دولت است.

يکی از معلمان که در مقابل اداره آموزش و پرورش قزوين حضور داشت، دربارهٔ دلايل اين تجمع به ايلنا گفت: تبعيض‌های صورت گرفته در سيستم آموزشی کشور بين فرهنگيان و همچنين اجرا نشدن قانون خدمات کشوری که منجر به تبعيض‌های گسترده بين فرهنگيان و کارکنان دولت شده است از دلايل اصلی اين تجمع سراسری است.


لرستان

تا اين لحظه گزارشی از شعار دادن در تجمعات به ايلنا نرسيده است اما معلمان در تجمع امروز پلاکاردهايی را به همراه دارند که روی آنها نوشته شده است «ما از فرق می ناليم، نه از فقر» ،«معلم فرهنگ ساز جامعه را دريابيد.»

گفتنی است معلمان حاضر در تجمعات اعتراضی امروز ضمن تاکيد بر اجرای کامل نظام و حقوق هماهنگ کارکنان دولت، خواستار اجرای فوری و بی‌قيد و شرط بند ۵ مادهٔ ۶۸ قانون مديريت خدمات کشوری هستند که به دولت اجازه می‌دهد برای مشاغل هم سطح کاردانی حداکثر ۷۰۰ امتياز برای کار‌شناسی ۱۵۰۰ و برای کار‌شناسی ارشد به بالا ۲۰۰۰ امتياز برای افزايش فوق العاده شغل در نظر بگيرد. تجمع کنندگان همچنين به ميزان بودجهٔ در نظر گرفته شده برای آموزش و پرورش در سال ۹۴ نيز معترضند.


هرمزگان

کنشگران صنفی جامعه فرهنگيان معتقدند بودجهٔ اختصاص يافته برای وزارت آموزش پرورش در سال آينده در شرايطی که اين وزارتخانه با ۵ هزار ميليارد تومان کسری بودجه مواجه است، نمی‌تواند پاسخگوی نيازهای بدنهٔ اين وزارتخانه يعنی کادر آموزشی باشد.


پاوه


قزوین


فارس


اهواز


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016