دوشنبه 11 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مدیرکل آژانس: تحقیق در مورد برنامه اتمی ایران را نمی‌توان تا ابد ادامه داد

بی بی سی ـ يوکیا آمانو، مديرکل آژانس بين‌المللی انرژی اتمی، در نشست شورای حکام آژانس گفت که تحقيقات در مورد برنامه اتمی ايران نمی‌تواند تا ابد ادامه يابد.

آقای آمانو امروز دوشنبه ۲ مارس (۱۱ اسفند) هشدار داد که ايران هنوز در مورد دو ابهام باقی مانده، توضيح قانع کننده نداده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دو موضوع باقی مانده مورد اشاره او، آزمايش مواد منفجره پرقدرت و تحقيقات در مورد انتقال نوترون است که ايران بر اساس توافق ماه مه سال ۲۰۱۴ با آژانس قرار بود در مورد آنها توضيحات و اطلاعات کافی در اختيار آژانس قرار دهد.

آقای آمانو گفت: "آژانس در شرايطی نيست که بتواند در مورد عدم وجود مواد و فعاليت‌های اعلام نشده در ايران اطمينان دهد و در نتيجه اعلام کند که تمام مواد هسته‌ای موجود در اين کشور در فعاليت های صلح آميز به کار می‌روند."

او با اين حال گفت که آژانس آمادگی دارد که همکاری با ايران برای حل و فصل تمام ابهامات باقی مانده را سرعت بخشد.

ايران و قدرت‌های جهانی برای حل اختلافات بر سر برنامه اتمی اين کشور مشغول مذاکره هستند.

وزيران امور خارجه ايران و آمريکا به همراه رئيس سازمان انرژی اتمی ايران و وزير انرژی آمريکا قرار است امروز در شهر مونترو در سوئيس دور تازه ای از مذاکرات را آغاز کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016