چهارشنبه 13 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جزئيات ديدار اردوغان و ملک سلمان: ايران از امکانات وسيع خود برای بی ثباتی در کشورهای اسلامی استفاده می کند!

روزنامه ينی شفق چاپ ترکيه در گزارشی درباره ديدار ديروز رئيس جمهور ترکيه و پادشاه عربستان نوشت : سران دو کشور در ديدار ديروز در رياض درباره سياست مبتنی بر مذهب گرايی ايران نيز گفتگو کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش پايگاه خبری «تيک»، رجب طيب اردوغان رئيس جمهور ترکيه و سلمان بن عبدالعزيز پادشاه عربستان از سياست توسعه طلبانه! ايران در سوريه ، يمن و عراق ابراز ناخشنودی کردند.

به گفته منابع رياست جمهوری ترکيه ،‌ ارزيابی سران دو کشور اين بود که ايران از امکانات وسيع خود برای بی ثباتی در کشورهای اسلامی استفاده می کند.

رئيس جمهور ترکيه و پادشاه عربستان در اين ديدار بر توسعه روابط دو جانبه ترکيه و عربستان و تقويت همکاری های دوجانبه به ويژه در زمينه های سياسی ، امنيتی ، دفاعی و اقتصادی تاکيد کردند.

اردوغان و ملک سلمان در گفتگوهای ديروز درباره افزايش حمايت از مخالفان سوری توافق کردند.

پادشاه عربستان از موضع ترکيه که خواستار اعلام منطقه پرواز ممنوع در سوريه است ، حمايت کرد.

اردوغان درباره تحولات مصر با اشاره به اينکه محمد مرسی که با کسب ۵۲ درصد آراء به رياست جمهوری مصر انتخاب شده بود ، اکنون در زندان بسر می برد ،‌ تاکيد کرد ، مصر با ظلم های بزرگ مواجه است و اين مسئله مانع بزرگی در برابر برقراری ثبات در اين کشور است.

رئيس جمهور ترکيه تاکيد کرد ، در اوضاع کنونی حمايت از سيسی بی فايده است.

ملک سلمان در پاسخ به اين سخنان اردوغان تاکيد کرد ، حساسيت های ترکيه را درک می کند اما مايل نيست اين مسائل بر روابط بسيار خوب ميان کشورش و مصر تاثير بگذارد.

ينی شفق به نقل منابع رياست جمهوری ترکيه نوشت : پادشاه عربستان هيچگونه پيامی را از جانب عبدالفتاح سيسی به رئيس جمهور ترکيه منتقل نکرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016