پنجشنبه 14 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حمله به محمد نوری‌زاد و نرگس محمدی در نزديکی زندان رجايی‌شهر

رادیو بین المللی فرانسه ـ محمد نوری‌زاد، نرگس محمدی و چند تن ديگر از فعالان سياسی سه شنبه شب تا سحر مقابل زندان رجايی شهر کرج تجمع کرده بودند.

پس از اجرای حکم شش زندانی کرد سنی در زندان رجايی‌شهر که سحرگاه امروز صورت گرفت، محمد نوری‌زاد و نرگس محمدی که به همراه عده‌ای ديگر از فعالان حقوق بشر از شب گذشته در مقابل اين زندان تجمع کرده بودند از سوی ماموران مورد حمله واقع شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد نوری‌زاد، هنرمند و فعال سياسی در گفت‌وگو با بخش فارسی راديو بين‌المللی فرانسه با اعلام اين خبر می‌گويد: «بعد از آرام کردن خانواده‌های زندانيان اعدامی امروز و فرستاندن آنها به سوی بی‌بی سکينه، جايی که شش زندانی قبلی اعدامی در آنجا دفن شده‌اند؛ من به همراه خانم محمدی و دو بانوی ديگر راهی تهران شديم؛ اما دو خيابان پايين‌تر از زندان، ماموران اطلاعات به ما حمله‌ور شده وبه من دست‌بند زده و مرا به شدت زير مشت و لگد گرفتند.»

نوری‌زاد به راديو فرانسه می‌گويد که ماموران در حين کتک زدن او، «الفاظ بسيار لجنی و پايين تنه‌ای» را هم نثار خانم‌های همراه او کرده‌اند.

محمد نوری‌زاد، نرگس محمدی و چند تن ديگر از فعالان سياسی شب گذشته تا سحر در اعتراض به حکم اعدام شش زندانی کرد سنی مذهب که صبح امروز اجرا شد؛ مقابل زندان رجايی شهر کرج تجمع کرده بودند.

وی همچنين در مورد دليل اين برخورد ماموران می‌گويد که چون پرونده اين زندانيان زير نظر وزارت اطلاعات بوده، برای اين وزارت‌خانه پخش شدن مصاحبه‌های او و نرگس محمدی از رسانه‌های مختلف برای افشاگری در مورد اين پرونده، قابل قبول نبوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016