جمعه 15 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

فرمانده نظامی جبهه نصرت در حمله هوایی سوریه کشته شد

150206035107_nusra_front_640x360_reuters.jpg
بی‌بی‌سی: گروه شبه‌نظامی جبهه نصرت در سوریه تایید کرده که یکی از فرماندهان این گروه به نام ابوهمام الشامی در حمله هوایی جنگنده‌های سوریه کشته شده است.
جبهه نصرت با انتشار بیانیه ای در شبکه‌های اجتماعی گفته است سه فرمانده دیگر این گروه نیز همراه با آقای الشامی کشته شده اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داده که ارتش این کشور، نشست رهبران جبهه نصرت در شمال استان ادلب را هدف قرار داده است.

جبهه نصرت یکی از گروه‌های مسلح قوی در خاک سوریه است که علیه حکومت بشار اسد می‌جنگد.

پیشتر گزارش شده بود که جبهه نصرت در حمله روز چهارشنبه به پایگاه اطلاعاتی نیروی هوایی سوریه در نزدیکی شهر حلب نقش داشته است.

جبهه نصرت همچنین برای مدتی طولانی به عنوان شاخه القاعده در سوریه شناخته می‌شد اما اخیرا گزارش هایی مبنی بر فاصله گرفتن این گروه از القاعده منتشر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروه جبهه نصرت از سوی آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز آن را تحریم کرده است.

'عملیات منحصر بفرد'

انتشار اخبار مربوط به کشته شدن فرماندهان جبهه نصرت در حالی است که استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه، در گفتگو با بی‌بی‌سی از احتمال مذاکره با این گروه برای گشودن راه کمکرسانی به حلب سخن گفته بود.

آقای دی‌میستورا گفته بود حاضر است برای نجات جان افراد با هر کسی مذاکره کند و امیدوار است که مقام‌های جبهه نصرت درخواست او را بپذیرند.

جبهه نصرت سه فرمانده دیگر این گروه را که در حملات هوایی روز پنجشنبه کشته شده اند ابومصعب الفلسطینی، ابوعمر الکردی، و ابو براء الانصاری معرفی کرده است.

جزییات مربوط به این حمله هوایی هنوز روشن نیست اما خبرگزاری رسمی سوریه آن را "عملیاتی منحصر بفرد" معرفی کرده که به دست ارتش این کشور انجام شده است.
خبرگزاری رویترز به نقل از منابع محلی گزارش داده که این حمله در شهر سلقین در نزدیکی مرز ترکیه صورت گرفته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016