چهارشنبه 20 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
17 اسفند» بوکو حرام با داعش بیعت کرد
16 اسفند» تخریب شهر باستانی حضر توسط داعش
پرخواننده ترین ها

خطوط ارتباطی داعش در عراق قطع شده‌اند

0,,18301129_401,00.jpg
به گفته ائتلاف بین‌المللی راه‌های لجستیکی "دولت اسلامی" در عراق منهدم شده‌اند. مقامات عراقی نیز اعلام کردند که "دولت اسلامی" برای جلوگیری از پیشرفت ارتش این کشور تنها پل تکریت بر روی رود دجله را منفجر کرده است.

در پی پیشروی‌های ارتش عراق در منطقه تکریت، کشورهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا اعلام کردند که خطوط ارتباطی گروه "دولت اسلامی" را منهدم کرده‌اند.

بنا به بیانیه‌ای که ائتلاف بین‌المللی در روز سه‌شنبه (۱۰ مارس/ ۱۹ اسفند) منتشر کرد، راه‌های لجستیکی گروه "دولت اسلامی" میان کشورهای سوریه و عراق قطع شده است.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است: «مقاومت نیروهای دولت اسلامی در نزدیکی شهر تل‌حمیس در شمال شرقی سوریه درهم شکسته شده است.» به گفته منابع نظامی آمریکا در هفته گذشته گروه "دولت اسلامی" دست به انتقال نیرو و تجهیزات از سوریه به عراق زده بود که با از دست دادن خطوط ارتباطی، حال کمک‌رسانی به نیروهای این گروه در عراق متوقف شده است.

نیروهای ائتلاف اعلام کردند که "آزادی عمل گروه دولت اسلامی" در شمال شرقی سوریه به شدت محدود شده و اسلام‌گرایان تسلط بر بیش از ۹۴ روستا را در این منطقه از دست داده‌اند. به گفته منابع نظامی حملات هوایی نیروهای ائتلاف علیه مواضع "دولت اسلامی" در عراق و سوریه ادامه خواهد یافت.

تخریب پل دجله

با افزایش حملات ارتش و شیعیان عراق به تکریت، نیروهای "دولت اسلامی" تنها پل بر روی رود دجله در تکریت را منفجر کردند. به گفته مقامات انتظامی عراق بخش بزرگی از پل نابود شده است.

یک مقام نظامی عراق افزود که هدف اسلام‌گرایان از تخریب پل "جلوگیری از پیشروی ارتش عراق در تکریت" است. این پل تنها امکان ارتباطی از سمت شرق به سوی شهر تکریت محسوب می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این مقام ارتش عراق افزود که پیش از حمله نهایی برای تصرف تکریت، باید تمامی راه‌های ارتباطی "دولت اسلامی" مسدود شوند. گفته می‌شود که در عملیات کنونی ارتش عراق علیه گروه "دولت اسلامی" بیش از ۳۰ هزار سرباز و شبه‌نظامی شیعه شرکت دارند.

به گفته سازمان ملل متحد پس از تصرف تکریت توسط گروه "دولت اسلامی" بیش از ۲۸ هزار شهروند عراقی مجبور به ترک این منطقه شده‌اند.

"اعدام یک جاسوس موساد"

بنا به گزارش خبرگزاری فرانسه گروه دولت اسلامی دست به انتشار ویدئویی زده است که در آن یک عرب ۱۹ ساله که متهم به جاسوسی برای سازمان امنیت اسرائیل (موساد) است به ضرب گلوله "اعدام" می‌شود.

در این ویدئو این فرد که لباس نارنجی به تن دارد، نام خود را اعلام می‌کند و سپس پاسپورت اسرائیلی وی در جلوی دوربین نمایش داده می‌شود. "دولت اسلامی" در این ویدئو مدعی شده که این جوان عرب برای نفوذ در صفوف این گروه از سوی موساد به سوریه فرستاده شده است.

در این وید‌ئو هم‌چنین نشان داده می‌شد که این فرد توسط نوجوانی از اعضای "دولت اسلامی" با شلیک گلوله به سر کشته می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016