پنجشنبه 21 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
14 اسفند» عطر نوروز در خیابان‌های لس‌آنجلس + تصاویر
پرخواننده ترین ها

کاخ سفید امروز میزبان جشن نوروز بود + ویدئو

michellenowroozwh.jpg
خبرگزاری ایرانشهر - میهمانی نوروزی کاخ سفید به میزبانی میشل اوباما و با حضور گروهی از صاحبان تجارت، مدیران مدارس، مقامات محلی و هنرمندان پیش از ظهر چهارشنبه یازدهم مارچ 2015 برگزار شد. بانوی اول آمریکا در ابتدای این مراسم به زبان فارسی نوروز را تبریک گفت و سپس در مورد سفره هفت سین کاخ سفید (به انگلیسی) توضیح داد.

در این مراسم خانم اوباما گفت: "کاخ سفید خانه تنوع و فرهنگ و سنت‌هایی است که کشور آمریکا را ساخته است و نوروز یکی از این سنت هاست."

بانوی اول آمریکا ادامه داد: "بیش از سه هزار سال است که خانواده‌ها و جوامع گوناگون در خاورمیانه، آسیا و سایر نقاط جهان، از جمله در آمریکا، نوروز را که نشانه آغاز بهار است جشن می‌گیرند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم اوباما نوروز را فرصتی برای اندیشیدن به آنچه در سال گذشته اتفاق افتاده و برنامه ریزی برای سالی پر از سلامتی و کامیابی توصیف کرد.

او ضمن تشکر از کارمند ایرانی‌تبار خود در کاخ سفید که در تهیه سفره هفت سین مجدانه کوشیده‌است، گفت که کاخ سفید سفره هفت سین خود را چیده است و در آن از جمله سبزه (به نشانه تولد دوباره و نو شدن طبیعت)، سیب (به نشانه سلامت و زیبایی) و سماق (به نشانه طلوع خورشید) گذاشته شده است.

به گزارش سرویس خبری کاخ سفید، در ضیافت نهار این مراسم از میهمانان جشن با غذاهای سنتی ایرانی، افغانی و تاجیکی پذیرایی شد و گروه رقص راه ابریشم برنامه اجرا کرد.

michellenowroozwh2.jpg
از صفحه فیس بوک وزارت امورخارجه آمریکا: هفت سین و سبزی پلو ماهی در کاخ سفید، امروز چهارشنبه ۱۱ مارس مراسمی به مناسبت نوروز به میزبانی بانوی اول میشل اوباما و با حضور چهره های برجسته ایرانی آمریکایی در کاخ سفید برگزار شد.

در این مراسم که شامل سخنرانی بانوی اول، موسیقی زنده و رقص ایرانی زیبایی بود، کاخ سفید رسما به پیشواز نوروز رفت . شاید میز ناهار ایرانی که شامل آش رشته، سبزی پلو ماهی، کوکو سبزی و نان و پنیر و سبزی برای ما و سایر میهمانان از جالبترین قسمتهای این برنامه بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016