جمعه 22 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محمد علی کلی خواستار آزادی جیسون رضاییان شد

150313063853_ali_512x288_ap.jpg
محمدعلی، قهرمان پیشین مشت‌زنی جهان، از مقامات ایران خواسته است جیسون رضاییان، روزنامه نگار دارای تابعیت ایرانی و آمریکایی را از زندان آزاد کنند.

محمدعلی در بیانیه‌ای که در اختیار رسانه‌های خبری آمریکا قرار گرفته از تلاش‌هایی که برای آزادی جیسون رضاییان صورت می‌گیرد حمایت به عمل آورده و با ابراز امیدواری به برخورداری آقای رضاییان از امکانات قضایی لازم، گفته است: "امید فراوان دارم که دولت و قوه قضائیه ایران انشاء‌الله به بازداشت طولانی مدت جیسون رضاییان، روزنامه نگار، خاتمه داده و به او امکان دهند به تمامی گزینه‌های حقوقی دسترسی داشته باشد."

محمدعلی افزوده است که جیسون رضائیان "در زمان تصدی ریاست دفتر روزنامه واشنگتن پست در تهران استعداد نویسندگی و آگاهی کامل خود از ایران را به کار گرفت تا جهانیان را در جریان اخبار مربوط به مردم و فرهنگ ایران قرار دهند."

قهرمان سابق مشت‌زنی جهان که از او به عنوان یکی از اسطوره‌های ورزشی قرن بیستم نام برده می‌شود، در بیانیه خود افزوده است: "تا آنجا که می‌دانم، جیسون مرد صلح و دارای اعتقاد سرشار بود، فردی که تعهد و احترام او برای مردم ایران در تمامی کارهایش مشهود است."

محمدعلی ضمن ابراز همبستگی با اعضای خانواده و دوستان آقای رضاییان در تلاش برای کسب آزادی او، از اینکه نتوانسته در میان آنان حضور یابد ابراز تاسف کرده و گفته است "دعا می‌کنم که کلمات من به تلاش برای کسب آزادی جیسون رضاییان کمک کند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جیسون رضاییان، خبرنگار روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست در تهران، در ٢٢ ژوئیه سال گذشته میلادی (آخر تیرماه سال جاری) همراه با همسرش، یگانه صالحی، و دو نفر دیگر در تهران بازداشت زندانی شد. دو فرد بازداشت شده بعدا آزاد شدند و خانم صالحی، که خبرنگار یک نشریه دیگر است نیز با سپردن وثیقه آزاد است.
در آخرین گزارش‌هایی که در ارتباط با وضعیت او منتشر شده، به نقل از اعضای خانواده او آمده است که محمد صلواتی، قاضی پرونده، با وکیل مورد نظر خانواده رضاییان مخالفت کرده و به آنان مهلتی داده تا وکیل قابل قبول او را معرفی کنند. پیشتر به نقل از یک مقام دادگستری تهران گزارش شده بود که جیسون رضاییان به زودی محاکمه می‌شود هر چند در مورد اتهامات او جزئیاتی در دست نیست.

جیسون رضاییان در آمریکا متولد شده اما تابعیت ایرانی نیز دارد. جمهوری اسلامی تابعیت دوگانه را به رسمیت نمی‌شناسد و با ایرانیان دارای تابعیت دوگانه به عنوان شهروند جمهوری اسلامی رفتار می‌کند هر چند در مورد بازداشت برخی از شهروندان خارجی به اتهام اقدامات امنیتی نیز، گاه این افراد از فقدان امکانات معمول در مورد اتباع خارجی بازداشتی، مانند دسترسی به حمایت فوری کنسولی و کمک‌های حقوقی شکایت داشته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016