شنبه 23 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
10 اسفند» ماجرای ارز چمدانی از زبان وزير اقتصاد
5 اسفند» بی اطلاعی پليس از "خروج چمدانی ارز از کشور"
پرخواننده ترین ها

افت ۵۱ تومانی قيمت دلار، خبرسازی دلار با کاهش قيمت

خبرآنلاین ـ اقتصاد > بازار مالی - در حالی که به روزهای پايانی سال نزديک می‌شويم و به نظر می‌رسيد تقاضا برای خريد ارز به دليل سفرهای خارجی در ايام نوروز افزايش يابد، اما بازار با کاهش نرخ ارز روبه‌رو است.
نرخ ارز امروز در اولين روز آخرين هفته سال روندی کاهشی پيدا کرده است و بازار عکس‌العملی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاين، در حال حاضر دلار با ۵۱ تومان کاهش نسبت به روز پنج‌شنبه در بازار تهران ۳۲۷۸ تومان قيمت دارد. همچنين يورو با ۷۷ تومان کاهش با قيمت ۳۴۹۰ تومان، پوند با ۱۳۶ کاهش با قيمت ۴۹۳۷ تومان، درهم امارات با ۸ تومان کاهش با قيمت ۹۰۳ تومان و لير ترکيه با ۴ تومان کاهش ۱۳۰ تومان در بازار عرضه می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کاهش قيمت ارز در روزهای پايانی سال اتفاق است که انتظار می‌رفت به دليل افزايش تقاضا برای خريد ارز برای سفرهای خارجی در ايام نوروز، بازار با تکانی حتی اندک روبه‌رو شود، اما شواهد و اتفاقات کنونی بازار ارز نشان می‌دهد که قيمت‌ها جهتی کاهشی دارد. فعالان بازار، عامل اصلی کاهش قيمت ارز را اثرات و نتايج مثبت از مذاکرات عنوان می‌کنند.

همچنين صحبت با صرافان تهران حاکی از آن است که با وجود افزايش سفرهای خارجی در تعطيلات نوروز، اما برخلاف انتظارها تقاضا برای خريد ارز کاهش يافته است. دليل اصلی اين موضوع، شايد رو کردن دلارهايی باشد که مردم در صندوق‌های خانگی خود ذخيره کرده‌اند.

در همين حال، بازار سکه و طلا امروز برخلاف بازار جهانی حرکت کرده و با کاهش قيمت‌ها روبه‌رو بوده است. هم‌اکنون هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جديد در بازار ۹۲۱ هزار تومان، سکه بهار آزادی طرح قديم ۹۲۰ هزار تومان، نيم سکه ۵۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه ۲۶۸ هزار تومان و سکه يک‌گرمی ۱۸۱ هزار تومان است. همچنين هر گرم طلای ۱۸ عيار ۹۳ هزار و ۷۵۲ تومان و هر مثقال طلا ۴۰۶ هزار و ۵۰۰ تومان قيمت دارد. قيمت اونس طلا در بازار جهانی نيز يک‌هزار و ۱۵۹ دلار است.



ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016