یکشنبه 24 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تصویر تخریب خودروی وکیل علی مطهری در شیراز + دستور روحانی

خودروی وکیل علی مطهری که برای شکایت از عاملان حمله به مطهری به شیراز رفته بود، مورد تتعرض قرار گرفت:
29927_632.jpg

به گزارش ایلنا ترک‌همدانی با اعلام اين خبر که روز گذشته در شيراز به اتومبيل وی حمله شده، گفت: من که از روز جمعه برای پيگيری پرونده به شيراز سفر کردم، ديشب برای زيارت به حرم سيدعلاالدين حسين رفتم که در بازگشت مشاهده کردم خودروی من با آجر تخريب شده و شيشه‌های آن کاملا شکسته شده بود و با يک اسپری روی اتومبيل من نوشته بودند: «اخطار اول».

وکيل مطهری خاطرنشان کرد: پس از اين اتفاق٬ بلافاصله موضوع را به مقامات امنيتی استان شيراز اطلاع دادم و پليس با صورتجلسه اظهارات بنده در حال پيگيری مساله است لذا تا زمان تعيين و تکليف اين پرونده در شيراز خواهم ماند.

وی با بيان اينکه بنا به دستور استاندار شيراز از اينجانب خواسته شد که محل سکونت خود را ترک کنم، گفت: برای همين هم‌اکنون به استانداری منتقل شده‌ام و در اينجا ساکن هستم.

دستور روحانی در پی حمله به مطهری + سند
رئیس‌جمهور در نامه‌ای خطاب به وزرای کشور و اطلاعات دستور پیگیری سوء قصد به علی مطهری در شیراز را صادر کرد.

در نامه‌ای که از سوی علی مطهری در اختیار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گذاشته شده، محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در تاریخ 21 اسفندماه خطاب به وزرای کشور و اطلاعات نوشته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


1426363720278_10.jpg

«سلام علیکم

نامه مورخه 20/ 12/ 93 جناب آقای مطهری نماینده محترم مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و ضمیمه آن درخصوص لغو برنامه سخنرانی ایشان در شیراز به دنبال حمله عده‌ای به نامبرده، به استحضار ریاست محترم جمهوری رسید. پی‌نوشت فرمودند: گزارش پیوست از طرف جناب آقای دکتر علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی که در دلسوزی، آزادی بیان و دفاع از منافع و مصالح کشور یکی از نمایندگان نمونه و مورد علاقه و حمایت شدید مردم است و ماجرای حمله به ایشان توسط اوباش آن هم در شهر شیراز که شهر ادب و فرهنگ و تمدن است، تکان‌دهنده و مایه تاسف شدید اینجانب گردید. این ماجرا نشان از برنامه‌ریزی جدید افراطیون منحرف و منفور علیه امنیت، آزادی، اخلاق محمدی و فرهنگ اسلامی است که برای ملت بزرگ ایران و دولت خدمتگزار قابل تحمل نمی‌باشد. فورا دستور دهید هر دو وزارتخانه، عوامل شرور، ناقض قانون و دشمن‌شادکن و همچنین نیروهای حامی و آمر پشت پرده را شناسایی کنند و جهت اجرای عدالت به قوه قضائیه بسپرند. ضمنا مسئولین امنیتی استان که در این ماجرا قصور یا تقصیر داشته‌اند تحت تعقیب قانون قرار گیرند. هر چه سریع‌تر گزارش امر به اینجانب و هیات وزیران ارائه گردد.»

رونوشت این نامه که خطاب به عبدالرضا رحمانی فضلی و سیدمحمود علوی وزرای کشور و اطلاعات نوشته شده، به علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، ‌علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس،‌ حسام‌الدین آشنا سرپرست مرکز بررسی‌های استراتژیک، اسماعیلی معاون ارتباطات و اطلاع‌سانی، معزی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت، معاونت امور سیاسی و معاونت هماهنگی‌، پیگیری‌های ویژه و خدمات مدیریت نیز ارسال شده است.

به گزارش ایسنا؛ در همین راستا حسین فریدون به نمایندگی از سوی رئیس‌جمهور با علی مطهری در منزل وی دیدار و بابت حادثه‌ سوءقصد به وی از او دلجویی کرد.

فریدون در این دیدار مراتب تاسف و انزجار رئیس‌جمهور از این حادثه را به اطلاع مطهری رساند و از دستور اکید و صریح رئیس‌جمهور به وزرای کشور و اطلاعات برای پیگیری سریع این موضوع و ارائه گزارش به وی و هیات وزیران خبر داد.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور همچنین این حادثه را به ضرر عاملان آن و فرصتی برای ریشه کن کردن این‌گونه حرکات جاهلانه ارزیابی کرد.

در این دیدار علی مطهری ضمن تشکر از دستور صریح رئیس‌جمهور خواستار بررسی علل و ریشه‌های این حادثه و معرفی و مجازات طراحان و مجریان آن شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016