دوشنبه 25 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

حداقل دستمزد کارگران ۷۱۲هزار تومان شد

خبرگزاری تسنيم: شورای عالی کار بالاخره ساعت ۵۰ دقيقه بامداد امروز دوشنبه حداقل دستمزد سال آينده ۱۱ميليون کارگر را با ۱۷درصد افزايش نسبت به سال ۹۳ معادل ۷۱۲هزار و ۴۱۳ تومان تعيين کرد که اين ۱۷درصد شامل ساير سطوح مزدی هم می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنيم، در نشست امشب شورای عالی کار که با حضور نمايندگان کارگران، کارفرمايان و دولت در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، حداقل دستمزد سال آينده بيش از ۱۱.۵ ميليون کارگر و مشمولان قانون کار ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان شد که نسبت به سال ۹۳ معادل ۱۰۳ هزار و ۵۱۳ تومان افزايش دارد.

همچنين افزايش ساير سطوح مزدی برای سال آينده نيز ۱۷ درصد تصويب شد.

برای تعيين و تصويب حداقل دستمزد سال آينده، در هفته‌های اخير نشست‌ها و مذاکرات فراوانی بين گروه‌های کارگری، کارفرمايی و دولت انجام شد، اما در نهايت ۳ گروه در رقم ۷۱۲ هزار و ۴۱۳ تومان مزد که از ابتدای سال ۹۴ بايد از سوی بنگاه‌ها و واحدهای توليدی مشمول قانون کار اجرا شود، به توافق رسيدند.

آخرين جلسه‌ای که پيش از اين توسط شورای عالی کار برای تعيين حداقل دستمزد ساليانه برگزار شده، در پايان اسفندماه سال ۹۲ بود که در آن زمان حداقل دستمزد سال جاری به‌ميزان ۶۰۸ هزار و ۹۰۰ تومان تعيين شده بود.

شورای عالی کار حق سنوات هر مشمول قانون کار را از ابتدای سال آينده از ۵۰۰ تومان به ۱۰۰۰ تومان روزانه افزايش داد. مجموع سنوات هر فرد در ماه طی سال ۹۴ معادل ۳۰ هزار تومان خواهد شد.

با تصويب شورای عالی کار، حق مسکن از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان و بن کارگری نيز از ۸۰ هزار تومان به ۱۱۰ هزار تومان در سال ۹۴ افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016