پنجشنبه 28 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

الجزیره: سفر هيات نظامی حوثی يمن به ايران

در سفر ۲ هفته ای اين هيات يمنی مجموعه قراردادهايی از جمله ساخت نيروگاه برق در يمن توسط ايران و صادرات نفت و محصولات نفتی ايران به يمن به امضا رسيد.

سايت شبکه الجزيره نوشته است: هياتی از مقامات نظامی يمن به ايران سفر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش عصرايران، اين هيات نظامی به رياست ژنرال زکريا الشامی جانشين ستاد مشترک ارتش يمن است. اين مقام نظامی يمن از هواداران حوثی ها به شمار می رود.

براساس اين ادعا، اين هيات عصر روز سه شنبه گذشته با استفاده از يک فروند هواپيمای ايرانی از صنعا به تهران منتقل شدند.

تاکنون هيچ منبع مستقل يا رسمی در ايران يا يمن به اين خبر واکنش نشان نداده است.
گفته می شود همکاری های نظامی ايران و يمن هدف از اين سفر باشد.

حوثی ها (گروه انصار الله) پس از سيطره بر پايتخت يمن، دولت را برکنار و پارلمان را منحل و شورای ۵ نفره رياست جمهوری را جايگزين رئيس جمهور کردند.

عبدربه منصور هادی رئيس جمهور يمن هم پس از فرار از حصر خانگی حوثی ها در صنعا، به شهر عدن در جنوب يمن رفت و اين شهر را به عنوان پايتخت موقت يمن اعلام کرد.

يمن هم اکنون دارای دو دولت است. دولت حوثی ها در صنعا و دولت هادی در شهر عدن مستقر و هر دو مدعی حاکميت بر کل يمن هستند. سازمان ملل متحد و بسياری از کشورها دولت هادی را به رسميت می شناسند.

قبل از اين هم هياتی از سوی دولت حوثی يمن به تهران سفر کرد.

در سفر ۲ هفته ای اين هيات يمنی مجموعه قراردادهايی از جمله ساخت نيروگاه برق در يمن توسط ايران و صادرات نفت و محصولات نفتی ايران به يمن به امضا رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016