شنبه 1 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

خاطره صادق خرازی از سعيد امامی

در وزارت خارجه ايشان را ديدم و خيلی خوش و بش کرد. بعد ها متوجه شدم امامی در ساختن يک پرونده بزرگ عليه من نقش داشته است

به گزارش ايسنا، صادق خرازی نماينده سابق ايران در سازمان ملل در بخشی از گفت و گوی نوروزی با اعتماد گفت:

من سعيد امامی را در تهران ديدم. قبل از اينکه به نيويورک بروم سعيد امامی از نيويورک برگشته بود. هر کسی در نمايندگی ايران در سازمان ملل کار می کرد سعيد امامی را ديده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عده ای مثل آقای فلاحيان اصرار کردند که ايستگاه اطلاعاتی در نمايندگی ايران در نيويورک بزنيم و آقای سعيد امامی مسوول آن باشد. ما مخالفت کرديم يعنی در همان سمتی که قبلا به سمت غيررسمی فعاليت می کرد حالا رسمی شود، اما ما مخالفت کرديم.

ما اعتمادمان جلب نشده بود. در حالی که بعدا در همان نمايندگی در نيويورک و بعد از آن در فرانسه اين کار را انجام داديم و جزو ملزومات می دانستيم. مگر می شود دو کشور با هم ارتباط داشته باشند اما روابط اطلاعاتی نداشته باشند. من آقای سعيد امامی را دو بار ديدم. يک بار در جلسه شورای امنيت ديدم، خيلی چاق و گنده شده بود و صميمی برخورد کرد، يک بار هم قبل از اين در دورانی که من سفير بودم و ايشان معاون وزير اطلاعات شده بود. در وزارت خارجه ايشان را ديدم و خيلی خوش و بش کرد. بعد ها متوجه شدم امامی در ساختن يک پرونده بزرگ عليه من نقش داشته است. از کارهايی که ما در نيويورک انجام داده بوديم، از گشايش اموری که برای رفت وآمد ايرانی ها فراهم کرده بوديم تا تکنولوژيست ها، دانشمندان و تجار رفت وآمد داشته باشند پرونده سازی کرده بود. کارهای بزرگی هم در آن مقطع صورت گرفت که بخشی از آن در کتاب آقای ظريف مطرح شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016