شنبه 1 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

"کنوانسيون رفع همه‏ اشکال تبعيض عليه زنان" با برگردان تازه فارسی منتشر شد

بنياد آرمان شهر، سازمان عضو فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر در افغانستان، به مناسبت ۸ مارچ، روز جهانی زن، کتابچه «با هم در حمايت از برابری» را به زبان فارسی منتشر و به زنان منطقه تقديم کرده است. اين کتابچه برگردان تازه فارسی از «کنوانسيون رفع همه‏ اشکال تبعيض عليه زنان» را به همراه طرح های تصويری در بر دارد.

فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر کتابچه«با هم در حمايت از برابری» را با متن «کنوانسيون رفع همه‏ اشکال تبعيض عليه زنان» به همراه طرح های تصويری به زبان های فرانسوی، انگليسی، اسپانيايی، روسی و عربی، در دسامبر ۲۰۱۴ منتشر کرد



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



پيش‌گفتار عبدالکريم لاهيجی، رييس فدراسيون بين المللی جامعه های حقوق بشر، بر کتابچه «با هم در حمايت از برابری»:

«مجمع عمومی سازمان ملل ۳۵ سال پيش کنوانسيون بين‏‌المللی رفع همه‏ اشکال تبعيض عليه زنان (CEDAW) را به تصويب رسانيد.

اين کنوانسيون که امروز تقريبا تمام کشور‏های جهان به تصويب رسانيده ‏اند، مرجع جهانی برای محافظت از حقوق زنان به شمار می رود. بر اساس مقررات آن، مدافعان حقوق زنان در کشور‏های سراسر جهان به پيشرفت‏‌های بزرگی دست يافته اند: الغای قوانين تبعيض ‏آميز، افزايش نمايندگان زن در مجامع سياسی، دست‏يابی به سن حداقل قانونی برای ازدواج، دست‏رسی به وسايل پيشگيری از بارداری، ممنوعيت ناقص ‏سازی جنسی زنان... با وجود اين، هنوز بايد در مبارزه های زيادی پيروز شد و با مشاهده خطر جدی پس‌‏روی در بسياری از کشورها، کنوانسيون بين‏ المللی رفع همه‏ اشکال تبعيض عليه زنان بيش از هميشه اهميت می ‏يابد.

در اين دوران به ويژه بحرانی برای حقوق زنان، فدراسيون بين‌‏المللی جامعه‏‌های حقوق بشر تعهد قاطع خود را برای مبارزه با سکيسم و زن ستيزی دوباره مورد تاکيد قرار می‏‌دهد. به مناسبت سی و پنجمين سالگشت تصويب CEDAW، خوشحاليم از اين که اين نشريه را در اختيار تمام زنان و مردان جهان که عليه تبعيض و به خاطر برابری جنسيتی مبارزه می‏‌کنند، قرار می‌‏دهيم.

فدراسيون بين‏‌المللی جامعه‏‌های حقوق بشر به فعاليت خستگی‌‏ناپذير در کنار سازمان‌‏های عضو و همکار خود در کشور‏های مختلف برای تصويب بدون شرط CEDAW و اجرای کامل آن در عمل و قانون ادامه خواهد داد.»

ادامه در پيوست يا در اينجا:
https://www.fidh.org/article17156

متن مصور «کنوانسیون رفع همه‏ اشکال تبعیض علیه زنان» را با برگردان تازه فارسی در اینجا دریافت کنید:
https://www.fidh.org/IMG/pdf/35_years_of_cedaw_per-3.pdf


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016