شنبه 1 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

هر هفته چندين کولبر و کاسبکار مرزی جويای نان، کشته و يا زخمی می شوند، اطلاعیه دو کانون ایرانی مدافع حقوق بشر

ماده ۳ اعلاميه جهانی حقوق بشر : ھر کس حق زندگی ، آزادی و امنيت شخصی دارد.
ماده ی ۲۲ اعلاميه جهانی حقوق بشر : هر شخصی به عنوان عضو جامعه حق امنيت اجتماعی دارد و مجاز است به ياری مساعی ملی و همکاری بين المللی ، حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی ضروری برای حفظ حيثيت و کرامت و رشد آزادانه ی شخصيت خود را ، با توجه به تشکيلات و منابع هر کشور ، به دست آورد.
ماده ی ۲۳ اعلاميه جهانی حقوق بشر : ۱ ) هر شخصی حق دارد کار کند ، کار خود را آزادانه برگزيند ، شرايط منصفانه و رضايت بخشی برای کار خواستار باشد و در برابر بی کاری حمايت شود.

***

به خاطر فقر اقتصادی و روی آوردن مردم مناطق مرزی به کار کولبری، کشتار اين قشر محروم هر روز ادامه دارد و نه تنها مورد توجه مسئولين، مدافعين حقوق بشر و سازمان های سياسی قرار نگرفته بلکه به يک امر طبيعی و روزمره بدل گشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آری کاسبکاران مناطق مرزی کردستان از جمله ستمديده ترين اقشار جامعه کردستان هستند که کسی برای جان و زندگی آنها ارزشی قائل نيست و همچنان از وجود يک حامی و پشتيبان دلسوز بی بهره اند.

به مناسبت « هفته وکيل» درسنندج همايشی به عنوان «کشتار کولبرن کُرد» برگزار گرديد که متاسفانه از طرف دادستانی انقلاب و عمومی سنندج, برای برگزار کندگان و سخنرانان اعلام جرم شده است :

«گروسی» رئيس دادگستری کردستان، در حين همايش نيز به اظهارات «ابراهيم اصغرزاده» که در خصوص کشتار کولبرن کُرد توسط نيروهای نظامی ايران سخنرانی صحبت می کرد، به شدت واکنش نشان داده بود و ضمن متهم کردن وی به نا آشنايی با وضعيت کُردستان از مامورين انتظامات درخواست کرده بود که وی را در محل بازداشت کنند.

دادستان سنندج با اعلام جرم بر عليه برگزارکنندگان و سخنرانان همايش «حقوق شهروندی و نقش وکلای دادگستری در راستای اجرای قوانين حقوق شهروندی» در سنندج، ايشان را به «نشر اکاذيب و تشويش اذهان عمومی» متهم، و اعلام کرده که تحقيقات در اين زمينه آغاز شده است!

اعضای کميته دفاع از حقوق اقوام وملل بار ديگر ضمن محکوم نمودن اينگونه اعمال غير انسانی و ضد بشری حکومت جمهوری اسلامی ايران، توجه تمامی جوامع بين المللی و نهادهای حقوق بشری را برای واکنش به اين دستورالعمل جلب نموده و بمنظور توقف کشتار و زخمی شدن کولبران طلب ياری مينمايند.

کانون دفاع از حقوق بشر در ايران
کميته دفاع از حقوق اقوام و ملل ايرانی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016