شنبه 1 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

شادباش نوروزی مادران پارک لاله ايران

سال ۱۳۹۳ را با تمام پلشتی‌های آن به پايان رسانديم، سالی که با وجود فعاليت‌های بسيار برای لغو مجازات اعدام، حدود ۸۰۰ نفر زندانی سياسی و عادی در يک سال اعدام شدند. سالی که شاهد نقض گسترده حقوق بشر در آن بوديم، از جمله: بيکار شدن دگرانديشان و مبارزان راه آزادی، تبعيد تعدادی از زنان به زندان قرچک ورامين، اذيت و آزار مادران و خانواده‌های خاوران، مرگ بسياری از عزيزان‌مان، جلوگيری از شادی و رقص و پايکوبی مردم، جلوگيری از برگزاری مراسم‌های مختلف، محدوديت و محروميت زنان از زندگی، گرانی، بيکاری، بيماری، آلودگی هوا، فقر، تعطيلی کارخانه‌ها، و غيره و غيره که حتی امکان نام بردن از همه ی تبعيض‌ها و بی عدالتی‌ها ميسر نيست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



ولی با وجود تمامی اين سرکوب‌ها برای ترساندن مردم، تلاش‌های بسياری شد که اين شرايط سخت را پشت سر بگذاريم و می‌گذاريم. مادران و خانواده‌های داغدار و آسيب ديده هم‌چنان ايستاده‌اند و با برگزاری مراسم‌های يادبود و همدردی با همديگر، فرياد دادخواهی سر می‌دهند، جوانان فعال و مبارز به روش‌های مختلف جلوی بيدادگری ايستاده‌اند و در هر کوی و برزنی اعتراض خود را نشان می‌دهند، زنان مبارز جلوی تبعيض‌ها ايستاده‌اند و مراسم هشت مارس را با مشکلات بسيار برگزار می‌کنند، کارگران و معلمان و پرستاران و دانشجويان ايستاده‌اند و با اعتصاب و اعتراض حق خود را می‌خواهند، وکلای مبارز جلوی بی عدالتی ايستاده‌اند، نويسندگان و مترجمان و وبلاگ نويسان با افشای بی عدالتی‌ها و تبعيض‌ها برای کسب آزادی بيان و انديشه ايستاده‌اند، زندانيان سياسی و خانواده‌های آن‌ها با اعتراض و اعتصاب و مقاومت دليرانه جلوی بيدادگری ايستاده‌اند، .... و مادران پارک لاله نيز همراه با خانواده‌ها و دادخواهان ايستادند و افشاگری کردند و هم‌چنين با تلاش شبانه روی کتابی به نام «دادخواهی به زبان ساده و مروری بر فعاليت‌های دادخواهانه» بيرون دادند و اميدواريم اين کتاب بتواند راه ما و دادخواهان را برای دادخواهی روشن‌تر کند و بتوانيم محکم‌تر از قبل، ادامه دهنده راهمان باشيم.

نوروز و بهار و رويش جوانه‌ها در راه است و آن را به همه‌ی مردم ايران شادباش می‌گوييم. بايد اميد داشت که زندگی در جريان است و مبارزه نيز پايانی ندارد، هرچند بسياری از مردم از اين همه بيداد خسته شده و برخی گوشه نشينی را برگزيده‌اند، ولی ترديدی نداريم که همه مردم روزی در برابر بيدادگری خواهند ايستاد و زمستان می‌گذرد و بهاری شاد و اميدبخش و انسان ساز در راه خواهد بود و با همديگر آن بهار را جشن خواهيم گرفت.

بهاران خجسته باد!

مادران پارک لاله ايران
بيست و نهم اسفند ۱۳۹۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016