سه شنبه 4 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
2 فروردین» بدهی ۸.۸ ميليارد دلاری هند به ايران بابت واردات نفت
27 اسفند» ادامه روند صعودی قيمت سکه و دلار
پرخواننده ترین ها

افزايش قيمت نفت در پی کاهش ارزش دلار

در پی کاهش ارزش دلار، قيمتهای نفت در معاملات پايانی روز دوشنبه بيش از يک درصد افزايش يافت.

به گزارش ايسنا بنا بر اعلام رويترز، کاهش ارزش دلار و در پی آن تحت‌الشعاع قرار گرفتن فشارهای ناشی از عرضه بيش از حد نفت در بازارهای جهانی، سبب شد تا قيمتهای نفت در معاملات پايانی روز دوشنبه با افزايش يک درصدی همراه شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



قيمت نفت دابليوتی‌آی آمريکا در معاملات پايانی روز دوشنبه با ٨٨ سنت افزايش به ٤٧ دلار و ٤٥ سنت در هر بشکه رسيد که اين رقم رشد ١,٩ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنين نفت خام برنت در معاملات پايانی روز دوشنبه با ٦٠ سنت افزايش با قيمت ٥٥ دلار و ٩٢ سنت در هر بشکه معامله شد. قيمت اين محصول نيز با رشد بيش از يک درصدی همراه بود.

در اين زمينه جيم مک‌گيلان، تحليلگر بلندپايه موسسه ترديشن انرژی، گفت: با تحت فشار قرار گرفتن ارزش دلار، شاهد ورود خريداران به بازار هستيم.

بر اساس اين گزارش، پافشاری عربستان سعودی بر تصميم خود مبنی بر حفظ سقف توليد نفت، قيمتهای اين محصول را تحت فشار قرار داد. اين کشور اعلام کرد تنها در صورتی که توليدکنندگان غيراوپک توليد خود را پايين بياورند، کاهش توليد نفت را بررسی می‌کند.

علی النعيمی، وزير نفت عربستان سعودی، نيز اعلام کرد که اين کشور هم‌اکنون حدود ١٠ ميليون بشکه نفت در روز توليد می‌کند که نشان می‌دهد توليد روزانه نفت عربستان نسبت به ماه فوريه ٣٥٠ هزار بشکه افزايش يافته است.

بنا بر اين گزارش، تحليلگران موسسه بارکليز روز دوشنبه پيش‌بينی کردند که چنانچه توليد اوپک در سطح کنونی ٣٠ ميليون بشکه در روز حفظ شود، مازاد عرضه نفت در بازارهای جهانی از ٩٠٠ هزار بشکه به ١,٣ ميليون بشکه افزايش می‌يابد.

در همين حال، شرکت شلمبرژه، بزرگترين شرکت خدمات ميدانهای نفتی در جهان، با پيش‌بينی کاهش ١٠ تا ١٥ درصدی سرمايه‌گذاريهای جهانی در بخش اکتشاف و توليد نفت در سال ٢٠١٥ ميلادی، اعلام کرد که قيمتهای نفت در نيمه دوم سال جاری رشد می‌يابد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016