یکشنبه 2 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
3 اسفند» آماده نفت ۱۰ دلاری شويد
27 بهمن» زنگنه: وضعیت صنعت نفت اسفناک است
پرخواننده ترین ها

بدهی ۸.۸ ميليارد دلاری هند به ايران بابت واردات نفت

خبرگزاری تسنيم: وزير صنعت هند از بدهی ۸.۸ ميليارد دلاری اين کشور به ايران بابت واردات نفت خبر داد و اعلام کرد حدود ۵.۹ ميليارد دلار از اين بدهی به يورو و مابقی به روپيه است.

به گزارش خبرگزاری تسنيم به نقل از پايگاه خبری کشمير ريدر، پالايشگاه های هندی ۵.۹ ميليارد دلار بدهی نفتی به ايران دارند و دولت هند اجازه داده است تا از بخشی از اين پول برای صادرات کالاهای اساسی به ايران استفاده شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



نيرمالا سيتهارامان، وزير صنعت هند گفت، دولت هند با انتشار دستورالعمل هايی اجازه داده که کالاهای بشردوستانه صادراتی کشورهای ثالث (نظير مواد غذايی، دارو و تجهيزات پزشکی) به عنوان بخشی از بدهی نفتی، به ايران صادر شود.

وی افزود، وزارت دارايی هند تصميم گرفته تا پرداخت های تا سقف ۱۰۰ ميليون دلار در ماه برای صادرات کالاهای اينچنينی به ايران از محل ۴۵ درصد پول نفت ايران که در بانک يو سی او سپرده گذاری شده، مجاز باشد.

پرداخت های بيش از ۱۰۰ ميليون دلار در ماه از محل پرداخت ۵۵ درصد پول نفت ايران که به يورو انجام می گيرد، پرداخت خواهد شد.

وی گفت: مبلغ پول نفت ايران که در بانک يو سی او سپرده گذاری شده، در ۱۶ مارس ۲۰۱۵، ۱۷۸۹۵.۵۰ کرور روپيه معادل ۲.۸۷ ميليارد دلار بوده است.تا ۲۸ فوريه ۲۰۱۵، مبلغ پول نفت ايران که بايد به يورو پرداخت شود نيز ۵.۹۴ ميليارد دلار بوده است.

بر اين اساس کل بدهی نفتی هند به ايران برابر با ۸.۸۱ ميليارد دلار محاسبه شده است.

واردات نفت هند از ايران در سال ۱۴-۲۰۱۳، ۵.۸۱ درصد نياز نفتی اين کشور را تامين کرد، در حالی که اين رقم در سال پيش از آن ۷.۱۱ درصد بود.

ايران يکی از بزرگترين تامين کنندگان نفت هند به شمار می رود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016