چهارشنبه 5 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مذاکرات دولت با قوه قضائیه درباره رفع ممنوعیت‌های رسانه‌ای خاتمی


اسحاق جهانگیری و محمد خاتمی

رادیو زمانه ـ معاون اول رئیس‌جمهوری ایران در گفت‌و‌گو با سالنامه روزنامه اعتماد چاپ تهران از مذاکرات دولت با قوه قضائیه برای رفع ممنوعیت رسانه‌ای محمد خاتمی، رییس دولت اصلاحات خبر داده است.

بهمن ماه سال گذشته برای نخستین بار غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه رسماً اعلام کرد که رسانه‌ها حق ندارند تصویر یا مطلبی از رئیس دولت اصلاحات منتشر کنند. اژه‌ای رسانه‌های متخلف را به برخورد قانونی تهدید کرد. اژه‌ای همچنین خبر داده بود که حکم ممنوعیت رسانه‌ای خاتمی از قبل صادر شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اسحاق جهانگیری به سالنامه روزنامه اعتماد گفته است: «راجع به این موضوع باید بگویم که چنین تصمیمی در شورای عالی امنیت ملی و دبیرخانه آن اتخاذ نشده و در قوه قضائیه گرفته شده است. با دوستان قوه قضائیه در حال مذاکره هستیم که به نتیجه برسند. شما همه‌اش فکر می‌کنید تصمیم ماست در حالی که تصمیم ما نیست و سخنگوی دولت هم موضع دولت را در این موضوع اعلام کرده است.»

محسنی‌اژه‌ای در نشست خبری قوه قضائیه در ۲۷ بهمن ماه سال گذشته اما اعلام کرده بود که حکم ممنوعیت رسانه‌ای خاتمی را شورای عالی امنیت تصویب کرده و قوه قضائیه مسئول اجرای آن است.

جواد کریمی‌قدوسی، نماینده مجلس شورای اسلامی تابستان گذشته در مصاحبه‌ای که روزنامه شرق با او انجام داد گفته بود: «پس از حوادث ۸۸ حکم ممنوع‌التصویری، ممنوع‌الخروجی و ممنوع‌البیان‌شدن خاتمی به شورای عالی امنیت‌ ملی ابلاغ شد، مثل حکم حصر خانگی موسوی و کروبی که پیش‌تر به همان شورا ابلاغ شده بود.»

اسحاق جهانگیری در گفت‌و‌گو با سالنامه اعتماد اظهار امیدواری کرده است که دولت با قوه قضائیه بر سر رفع ممنوعیت‌های رسانه‌ای محمد خاتمی به توافق برسد. معاون اول رییس جمهوری ایران به اعتماد گفته است دولت واهمه ندارد که مخالفانش بتوانند زمینگیرش کنند: «ما هنوز از هیچ ابزاری برای مقابله با مخالفان استفاده نکرده‌ایم.»

پیش از این، دو سایت جماران و بهارنیوز به دلیل انتشار اخباری در مورد خاتمی فیلتر شدند. سایت جماران اما پس از ساعاتی رفع فیلتر شد. خبرگزاری فارس دلیل مسدود شدن سایت جماران را انتشار گفت‌گوهای متعدد با «چهر‌ه‌های رادیکال اصلاح‌طلب» عنوان کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016