پنجشنبه 6 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

افزايش قيمت نفت در پی حمله عربستان به يمن

تسنیم ـ در پی تهاجم نظامی عربستان به يمن قيمت نفت نزديک به ۳ دلار افزايش يافت و هر بشکه نفت برنت دريای شمال به بيش از ۵۸ دلار رسيد.

قيمت جهانی نفت در معاملات امروز نسبت به روز گذشته نزديک به ۳ دلار افزايش يافت و به بيش از ۵۸ دلار در هر بشکه رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تهاجم نظامی عربستان به يمن مهمترين دليل افزايش قيمت نفت در روز پنج شنبه بوده است اين در حالی است که انتظار می رود با تشديد تنش ها بين عربستان و يمن روند صعودی قيمت نفت ادامه يابد.

هر بشکه نفت سبک آمريکا در جريان معاملات امروز در برابر ۵۱.۰۲ دلار معامله شد. قيمت نفت برنت دريای شمال نيز به ۵۸.۱۱ دلار در هر بشکه رسيد. روز گذشته نفت برنت در برابر ۵۵ دلار در هر بشکه معامله می شد.

عربستان طی يک سال گذشته سياست کاهش شديد قيمت نفت را دنبال کرده است که در نتيجه آن قيمت نفت به کمتر از نصف رسيده است. اکنون اقدام نظامی اين کشور در يمن عاملی برای افزايش قيمت نفت شده است.

کارشناسان بازار انرژی اکنون منتظر واکنش حاميان گروه های مسلط بر يمن به اين اقدام عربستان هستند تا روند بعدی قيمت نفت را پيش بينی کنند. به عقيده اين افراد نحوه واکنش اين کشورها نقش تعيين کننده ای در ادامه روند صعودی قيمت نفت يا توقف اين روند دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016