یکشنبه 9 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

آغاز تدوين يک متن در صورت حل مسائل باقيمانده هسته‌ای

خبرگزاری فرانسه به نقل از يک منبع ايرانی نوشت "اگر بتوانيم تمام مسائل باقيمانده را امروز يا طی دو سه روز آينده حل کنيم، می‌توانيم شروع به تدوين يک متن بکنيم."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



به گزارش تسنيم، يک مقام ايرانی نزديک به مذاکرات امروز (يکشنبه) به خبرگزاری فرانسه گفت: "اگر بتوانيم تمام مسائل باقيمانده را امروز يا طی دو سه روز آينده حل کنيم، می‌توانيم شروع به تدوين يک متن بکنيم. اما در حال حاضر بحث‌ها ادامه دارد."

به نظر می‌رسد دو مورد اختلافی تحريم و تحقيق و توسعه سانتريفيوژها هنوز آن‌قدر حل‌نشده هستند که در صورتی که طرف مقابل انعطاف لازم را به خرج ندهد احتمالاً بتوانند مانع از حصول نتيجه دلخواه شوند.

در روزهای گذشته مقامات کشورمان و همچنين مقامات غربی اعلام کردند دو مورد اختلاف هنوز حل‌نشده باقی مانده و آن مباحث تحريم‌ها است و همچنين تحقيق و توسعه سانتريفيوژها.

حميد بعيدی‌نژاد، مذاکره کننده هسته‌‌ای کشورمان روز جمعه قبل گفت: اختلافات نسبت به دورهای قبلی کمتر شده، اما هنوز اختلافات درباره موضوعات سختی باقی مانده است. اين مقام مذاکره کننده اين را هم گفت که اختلاف در حوزه رفع تحريم‌ها و نيز تحقيقات و توسعه وجود دارد.

اما روحانی رئيس جمهوری اسلامی ايران نيز شامگاه شنبه با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفتگو و تأکيد کرد ايران انعطاف لازم را به خرج داده و اکنون نوبت طرف مقابل است که قدمهای نهايی را بردارد.

روحانی بر اين نکته هم تأکيد کرد که برداشته شدن تحريم‌ها نکته اساسی اين توافق خواهد بود يعنی يکی از موارد اختلافی که پيش از اين مقام وزارت خارجه هم بر آن تأکيد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016