سه شنبه 11 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

اتوبوس زائران ايرانی در عراق منفجر شد، کشته شدن يک زائر ايرانی

مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت انفجار يک دستگاه اتوبوس حامل زائران ايرانی را در بغداد تاييد کرد.

به گزارش خبرنگار حج و زيارت ايسنا، براساس اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌های عربی به نقل از منابع امنيتی عراق، يک دستگاه اتوبوس حامل زائران ايرانی صبح امروز، سه شنبه ۱۱ فروردين‌ در شمال بغداد دچار انفجار شد که بر اثر آن يک زائر ايرانی به شهادت رسيد و ۹ تن ديگر زخمی شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محسن نظافتی مديرکل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت به ايسنا گفت: اين حادثه در منطقه التاجی، ۹ کيلومتری شمال بغداد و هنگامی رخ داده که اتوبوس حامل زائران ايرانی در مسير سامرا درحال حرکت بوده‌ است.

وی با بيان اين‌که هنوز هويت و استان محل اعزام اين گروه از زائران ايرانی مشخص نشده است، افزود: آن‌ها از طريق سازمان حج و زيارت برای اين سفر اقدام نکرده بودند و کاروان آن‌ها آزاد است که زائران آن جزو انفرادی‌ها به شمار می‌آيند.

سازمان حج و زيارت پيش از پايان سال ۹۳، کاظمين را به مقاصد سفر کاروان‌های زيارتی تحت پوشش خود اضافه کرد. کاظمين از زمان تشديد حملات داعش در شمال عراق از فهرست مقاصد سفر کاروان‌ها در اين کشور، حذف شده بود. اين تصمصيم برای سامرا که کانون درگيری‌های داعش است نيز از حدود يک سال پيش اعمال شد. مقامات کشور بارها درباره سفر به سامرا به زائران ايرانی هشدار داده‌اند؛ اما گروه‌های آزاد بدون توجه به اين هشدارها معمولا به سامرا هم سفر می‌کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016