چهارشنبه 12 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

گزارشی از حضور کارزار "رفع ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاه ها در ايران" در ديدار دوستانه تيم های ملی ايران و سوئد در استکهلم + عکس ‎

در حاشيه ديدار دوستانه تيم های ملی ايران و سوئد در ورزشگاه استکهلم که سه شنبه ۱۱ فروردين برای با ۳۱ مارس برگزار شد، صدای حق طلبانه زنان ايران که حق ورود به ورزشگاهها را ندارند توانست توجه رسانه های سوئدی و بين المللی را جلب کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دهها رسانه نوشتاری، گفتاری و تصويری اين کشور اسکانديناوی اشاره به ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاهها در جمهوری اسلامی کردند و برخی نيز با فعالان اين کارزار و هماهنگ کننده آن دريا صفائی گفتگو کردند.

در خارج از ورزشگاه استکهلم کم نبودند زنان و مردان سوئدی که با بتن کردن جليقه ای که از سوی کارزار با نوشته « بگذاريد زنان ايرانی به استاديوم ها وارد شوند» همبستگی خود را با زنان ايران و حق مسلم آنها مبنی بر ورود آزادانه به ورزشگاهها ابراز کردند.

دريا صفائی، هماهنگ کننده و سخنگوی اين کارزار، حضور در اين ديدار دوستانه را بسيار مثبت ارزيابی می کند و می افزايد «حمايت فعال بسياری از ايرانيانی که برای اين ديدار به استاديوم آمده بودند باعث دلگرمی است ولی آنچه تعجب برانگيخت حمايت سوئدی ها بود». دريا صفائی و همکاران و حاميان کارزار توانستند چندين هزار جليقه قبل ار آغاز ديدار بين شرکت کنندگان پخش کنند و استقبال از اين ابتکار در حدی بود که يکساعت قبل ار سوت آغازی داور ديگر جليقه ای برای پخش باقی نمانده بود.

در داخل استاديوم سرپوشيده استکهلم چندين بنر با نوشته « بگذاريد زنان ايرانی به استاديوم ها وارد شوند» نصب شده بود که مورد توجه بازيکنان و رسانه های تصويری حاضر قرار گرفت.

دريا صفائی می افزايد: «اين کارزار که با نامه سرگشاده ای به سپ بلاتر،رئيس فدراسيون بين المللی فوتبال (فيفا) آغاز شد، نامه ای که توانست توجه اين نهاد را به تبعيض جنسيتی در جمهوری اسلامی جلب کند، تا زمانی که ممنوعيت ورود زنان به ورزشگاهها در ايران لغو نشود ادامه خواهد يافت. اين کارزار صدای زنان ايران را در هر ديدار ورزشی که تيم های ايرانی در آن حضور داشته باشند به گوش جهانيان خواهد رساند».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016