چهارشنبه 12 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

عراقچی: وزيران بيانيه مشترک مطبوعاتی می دهند

لوزان - ايرنا - سيد عباس عراقچی عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته ای ايران از آغاز نگارش راه حل ها خبرداد و گفت که وزيران خارجه هفت کشور در پايان جلسه امروز بيابنيه مشترک مطبوعاتی می دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: اگر بتوانيم در همه مسائل به جمع بندی برسيم بيانيه مشترک مطبوعاتی از سوی طرفين صادر و اعلام می شود که پيشرفت هايی حاصل شده و کليات راه حل ها بدست آمده است.

عراقچی خاطرنشان کرد که اين متن حاوی يکسری اسناد کاری است که ميان ايران و ۱+ ۵ است. مکتوباتی است که بايد به توافق نهايی تبديل شود. پيوست نيست.

وی اظهار داشت: ما به کار خود برای نگارش راه حل ها ادامه خواهيم داد. در پايان امروز ما توافق نخواهيم داشت. توافق آن چيزی است مکتوب شده، جزييات ان بررسی شده و نگاشته شده است.

عضو ارشد تيم مذاکره کننده هسته ای ايران در مورد اختلاف طرفين بر سر تحقيق وتوسعه گفت: برنامه هسته ای ما در مورد سانتريفيوژ های پيشرفته بايد ادامه پيدا کند.

وی درباره تحريم ها هم گفت: نمی شود توافقی داشته باشيم که لغو تحريم ها در آن نباشد. تحريم ها همه بايد لغو شوند منتهی گستره زيادی به لحاظ کمی و کيفی دارد. موضوعات تحريم ها بسيار زياد ، نوع و مرجع صادرکننده تحريم ها هم بسيار متنوع هستند. اينها بايد تفکيک شوند ولی ما مصر هستيم در گام اول توافق همه تحريم های اقتصادی و مالی ونفتی و بانکی لغو شود.

عراقچی گفت که تحريم های ديگر هم بايد چارچوب مشخص پيدا کند. بدون چشم انداز روشن و دقيق برای لغو تحريم ها حتما توافق نخواهيم داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016