چهارشنبه 12 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
12 فروردین» عراقچی: وزيران بيانيه مشترک مطبوعاتی می دهند
11 فروردین» پيشنهاد حسین موسويان برای امضای توافق دوم
پرخواننده ترین ها

آغاز هفتمين روز مذاکرات هسته‌ای ايران و ۱+۵ با رايزنی صالحی و مونيز

مذاکرات ايران و ۱+۵ برای رسيدن به تفاهم بر سر "راه‌حل‌ها" با مذاکرات مقامات فنی هسته‌ای ايران و آمريکا در حالی آغاز شد که بامداد روز چهارشنبه به وقت محلی، وزيران خارجه ايران و روسيه يکی از حل اکثر مسايل و ديگری از حل و فصل تمامی مسايل کليدی در چارچوب مذاکرات جامع هسته‌ای خبر داده بودند.

به گزارش خبرنگار انرژی هسته‌ای خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) اعزامی به لوزان سوييس، در حالی که رسانه های گروهی مختلف انتظار داشتند، مذاکرات در اخرين روز ضرب الاجل پايان مارس تا ساعات بامدادی روز چهارشنبه اول آوريل برای رسيدن به نتيجه بر سر راه‌حل‌ها به پايان برسد، هيات‌های مذاکره کننده اعلام کردند که برای چند ساعت مذاکرات را متوقف و در اولين ساعات صبح آن را از سر می‌گيرند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



سرگی لاوروف تنها وزير خارجه گروه ۱+۵ بود که در جمع خبرنگاران روسی اعلام کرد: ايران و ۱+۵ بر روی مسائل کليدی به توافق رسيده‌اند و کارشناسان روی متنی که ظريف و موگرينی در چند ساعت آينده اعلام خواهند کرد، مشغول کار هستند.

وی همچنين گفت که مسأله تحريم‌ها جزو اين مسائل کليدی است.

پس از آن محمد جواد ظريف به همراه تعدادی از اعضای هيات ايرانی برای دقايقی به جمع تمامی خبرنگارانی که در محل مذاکرات حضور داشتند آمد و گفت: پيشرفت‌های خوبی در صحبت‌ها بوده اما تصميم گرفتيم بقيه کار را از صبح چهارشنبه از سر بگيريم و اميدواريم بتوانيم به نتيجه برسيم.

وزير خارجه کشورمان درباره رفع اختلاف‌ها گفت: در اکثر موضوعات، راه‌حل‌ها کاملاً مشخص شده است و بعد از چهارشنبه بايد نگارش (متن توافق جامع) شروع شود.

وی در برابر اين پرسش که "اين اميد وجود دارد که چهارشنبه بيانيه صادر شود؟" پاسخ داد: احتمالش خوب است.

با اين حال پس از اعلام اين اخبار منابع نزديک خبر دادند که لوران فابيوس لوزان را به مقصد پاريس ترک کرده است و دليل اين امر را شرکت در جلسه کابينه عنوان کردند. با اين حال گفته شده است به احتمال قوی فابيوس برای اعلام رسمی تفاهم ميان ايران و ۱+۵ به لوزان باز می گردد.

از سويی يک مقام آمريکايی نيز اظهارات وزير خارجه روسيه مبنی بر اينکه همه مسايل کليدی حل شده است را رد کرده و گفته است هنوز مسايلی باقی است.

به گزارش ايسنا، علی اکبر صالحی و ارنست مونيز رييس سازمان انرژی اتمی و وزير انرژی آمريکا ساعت ۹ صبح به وقت محلی مذاکرات خود را از سر گرفتند. هم زمان کارشناسان و معاونان ۱+۵ و ايران جداگانه به رايزنی داخلی می پردازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016