پنجشنبه 13 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
9 فروردین» سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان لغو شد
6 فروردین» افزايش قيمت نفت در پی حمله عربستان به يمن
پرخواننده ترین ها

حمله به پاسداران ايرانی در بازی آنلاين عربستانی

فرارو ـ برخی سايت‌های خبری وابسته به تروريسم دولتی آل‌سعود، کاربران خود را به انجام يک بازی آنلاين تشويق می‌کنند که در آن، مجاهدان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان همکاران تروريست‌ها و حاميان گروه‌هايی همچون داعش معرفی می‌شوند.

به گزارش شبکه العالم، بازی ضد ايرانی «وحدة النمر» (واحد ببر)، در سايت مشهورترين روزنامه‌های سياسی ارتجاع عرب، از جمله نشريه سعودی «الحياة» تبليغ می‌شود.

اين بازی که به زبان عربی ساخته شده، ماجرای يک واحد به اصطلاح «ضد تروريسم» از کشورهای عربی را به نمايش در می آورد که با سپاه قدس جمهوری اسلامی ايران و نيز گروه‌های تروريستی همچون داعش مبارزه می کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در تصويری که روزنامه وابسته به رژيم تروريستی آل‌سعود برای تبليغ اين بازی در کنار اخبار خود درج کرده، شخصی با صورت سياه و با لباس و نشان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار تروريست‌های داعش نشان داده شده است.

حمله به پاسداران ايرانی در بازی آنلاين عربستانی

در اين بازی چنين القا می شود که گروه تروريستی داعش توسط سپاه قدس جمهوری اسلامی ايران شکل گرفته و از آن‌ها به‌ عنوان عناصر اين سپاه برای پيشبرد اهداف آشوبگرانه آن‌ها در منطقه استفاده می‌شود!

در واقع شرکت سازنده بازی (Kuma ) با اشارۀ تروريست‌های حاکم بر عربستان قصد دارد تا با اين فرافکنی توجه جهان عرب از واقعيت شکل‌گيری داعش در منطقه را منحرف نمايد. کما اينکه در بخشی از داستان اين بازی پادشاه عربستان (که از يک ترور جان سالم به درمی‌برد) برای مبارزه و نابودی داعش وارد عمل شده و حمايت مالی خود را از گروه ببرها اعلام می‌دارد!

اما از ديگر نکات عجيب در اين بازی، معرفی پادشاه بحرين به‌عنوان رهبر عمليات تروريستی در منطقه است! اين درحاليست که رژيم حاکم بر بحرين يکی از بزرگ‌ترين و نزديک‌ترين حاميان حکومت آل سعود در منطقه است. با اين اوصاف، معرفی بحرين به‌عنوان متحد ايران و اسرائيل! و عامل گسترش تروريست در منطقه کمی عجيب و قابل تأمل است! شايد سازندگان بازی با اين کار قصد داشته اند تا اذهان عمومی را از عامل اصلی گسترش تروريست در منطقه و جهان، يعنی کشور عربستان سعودی دور نگه دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016