دوشنبه 17 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
17 فروردین» انتشار پوسترهـای "ضدظریـف" در ایران
17 فروردین» چهار نکته علی لاريجانی درباره بيانيه لوزان
پرخواننده ترین ها

روايت قشقاوی از درگيری لفظی ظريف در مجلس

فارس ـ معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه در خصوص اخبار منتشر شده از جلسه کميسيون امنيت ملی مجلس گفت: ظريف به ادعاهايی که کريمی قدوسی به رهبری نسبت داد، اعتراض کرد.

حسن قشقاوی معاون کنسولی، مجلس و امور ايرانيان خارج از کشور وزارت خارجه درباره اخبار منتشر شده درباره جلسه روز گذشته کميسيون امينت ملی مجلس مبنی بر درگيری لفظی ظريف و کريمی قدوسی نماينده مشهد اظهار داشت: اولين جلسه کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس در سال ۱۳۹۴ به اعتبار اهميت موضوع هسته‌ای و موضوعات مطرح شده در مذاکرات لوزان با حضور محمدجواد ظريف وزير امور خارجه، مجيد تخت روانچی عضو تيم مذاکره کننده و اينجانب برگزار شد. در اين جلسه علاوه بر اعضای کميسيون امنيت ملی، تعداد قابل توجهی از نمايندگان مجلس به دليل اهميت موضوع حضور داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی درباره تعداد نمايندگان حاضر گفت: شايد حدود ۵۰ الی ۶۰ نماينده افزون بر اعضای کميسيون امنيت ملی حضور داشتند.

معاون وزير خارجه درباره فضای جلسه نيز عنوان کرد: فضای کلی جلسه به صورت محسوسی حالت حمايت از اقداماتات تيم مذاکره کننده هسته‌ای و تلاش‌های آنها داشت و در عين اينکه نقد‌ها جدی بود ولی فضا بسيار احترام‌آميز و مودت‌آميز بود.

قشقاوی درباره اقدامات و صحبت‌های کريمی قدوسی نماينده مشهد عنوان کرد: در حالی که آقای کريمی قدوسی نقدهای خودشان را به صورت جدی بيان کردند، در اثنا نقد‌هايی که به مذاکرات داشتند وارد نقل قول‌هايی از رهبر معظم انقلاب شدند که به فرض و ادعای ايشان در جلسه‌ای خصوصی با حضور ظريف مطرح شده است.

وی افزود: آقای ظريف از ادعاهای کريمی قدوسی بسيار شگفت‌زده شدند و گفتند که ادعاهايی شما نقل می‌کنيد، اتفاق نيفتاده و واقعيت ندارد. اصرار کريمی قدوسی به ادامه صحبت‌ها منجر به اعتراض وزير خارجه و تعداد ديگری از نمايندگان شد.

قشقاوی ادامه داد: دکتر ظريف خطاب به آقای کريمی قدوسی گفت «من اجازه نمی‌دهم که به صرف ادعاهای غير مستند و منتسب به رهبر معظم انقلاب، جايگاه رفيع رهبری نظام را هزينه ادعاهای غيرمستند خود کنيد.»

وی با بيان اينکه اکثريت نمايندگان در حمايت از ظريف از کريمی قدوسی خواستند که اظهاراتش را پس بگيرد، گفت: برخلاف گفته رسانه‌ها، درگيری آنچنانی بين ظريف و نماينده مشهد رخ نداد و آنچنان که رسانه‌ها آن را بزرگ جلوه می‌دهند، نبوده است. آقای ظريف ادعاهای کريمی قدوسی و نسبت‌هايی که ايشان به رهبری می‌داد را تکذيب کرد و اکثريت جلسه هم حرف‌های ظريف در خصوص اين ادعای کريمی قدوسی را تأييد کردند.

معاون کنسولی و مجلس وزارت خارجه خاطرنشان کرد: معتقدم فضای مجلس نسبت به تيم مذاکره کننده فضای تقدير و تشکر و حمايت است. ممکن است برخی از افراد ديدگاه دلسوزانه يا جناحی داشته باشند.

قشقاوی درباره حضور ظريف در جلسه غيرعلنی مجلس نيز گفت: به دعوت هیأت رئيسه مجلس قرار است آقايان ظريف و صالحی صبح سه‌شنبه در جلسه غيرعلنی مجلس حضور پيدا کنند تا در خصوص مذاکرات لوزان به سؤالات نمايندگان و شبهات پاسخ دهند.

وی عنوان کرد: به هر حال فضای مجلس فضای همدلی و همزبانی با دولت و ملت است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016