سه شنبه 18 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جیش العدل مسئولیت قتل مرزبانان ایرانی را بر عهده گرفت

بی بی سی ـ یک وبسایت منتسب به گروه جیش العدل با انتشار عکس هایی از شبیخون دیشب به پاسگاه مرزی ایرانی در سیستان و بلوچستان در نزدیکی مرز پاکستان مدعی شده که این حمله کار این گروه بوده است.

در جریان شبیخون مهاجمان مسلح، هشت مرزبان ایرانی کشته شدند و مهاجمان که در گزارش رسانه های ایرانی "اشرار" توصیف شده بودند، به داخل خاک پاکستان گریختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


گروه جیش‌العدل در سال های گذشته و در موارد متعدد، درگیری‌هایی مسلحانه با نیروهای نظامی و امنیتی ایران داشته است و مسئولیت چند حمله مسلحانه در مناطق مرزی جنوب شرق ایران را هم بر عهده گرفته است.

علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی سیستان و بلوچستان شب گذشته این حمله را تایید کرد و از مقام های پاکستان خواست تا مهاجمان را دستگیر و به ایران تحویل دهند.

احمد علی محبتی فرماندار چابهار شب گذشته گفت که "در این حمله تروریستی ماموران نیز با اشرار درگیر شدند که تعدادی از آن‌ها به هلاکت رسیدند و تعدادی نیز زخمی شدند."

پیشتر در روز دوشنبه (ساعاتی پیش از شبیخون به پاسگاه مرزی ایران) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از "انهدام یک تیم تروریستی" در جنوب شرق ایران و کشتن اعضای آن خبر داده بود.

سپاه پاسداران گفت که عملیات دوشنبه در پی یک رشته "عملیات شناسایی و تعقیب و گریز طی روزهای اخیر" انجام شد و طی آن "مقادیر قابل توجهی سلاح، مهمات و تجهیزات ارتباطی" به دست نیروهای سپاه افتاد.

استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان هم‌مرز است و از سال‌ها قبل صحنه درگیری مسلحانه قاچاقچیان مواد مخدر با نیروهای انتظامی ایران بوده است.

اما طی چند سال اخیر، نقاط مختلف این استان شاهد مواردی از بمب‌گذاری، حملات مسلحانه، ترور مقامات محلی و گروگانگیری بوده که برخی از آنها با انگیزه‌های سیاسی صورت گرفته است.

به جز درگیری‌ ماموران با قاچاقچیان مواد مخدر، گروه‌هایی که خود را مدافع حقوق اهالی بلوچ و سنی منطقه معرفی می‌کنند هم به حملاتی علیه نیروهای دولتی دست زده‌اند. جمهوری اسلامی این گروه‌ها را تروریستی می‌داند و به ارتباط با سازمان‌های اطلاعاتی خارجی متهم می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016