سه شنبه 18 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

معاون اجتماعی نيروی انتظامی: حضور بانوان در استاديوم‌ به صلاح آنها نيست

معاون اجتماعی نيروی انتظامی درباره حضور بانوان در استاديوم‌ها گفت: اين موضوع به صلاح و در شان خانم‌ها در حال حاضر نيست، اما آنچه را که به نتيجه برسند و مصوب کنند، ما اجرا می‌کنيم.

به گزارش خبرنگار ايلنا، سردار منتظر المهدی معاون اجتماعی نيروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه مهم‌ترين اقدامات ناجا در ايام نوروز را سرکشی به خانواده شهدا، برگزاری رزمايش مشترک، نظارت بر اماکن و پايش اتفاقات رخ داده، ايجاد تسهيلات ويژه برای مناطق غرب و جنوب غربی دانست و گفت: متاسفانه در اين ايام ۵ نفر از نيروی انتظامی جمهوری اسلامی به شهادت رسيدند.

وی همچنين افزود: شب گذشته نيز در عمليات درگيری با اشرار و معاندين در نقطه صفر مرزی استان سيستان و بلوچستان ۸ تن از پرسنل مرزبان به شهادت رسيدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منتظر المهدی افزود: بلافاصله بعد از درگيری افراد معاند به دليل اينکه در نقطه صفر مرزی بوديم؛ توانستند به مرز مقابل بگريزند. هم اکنون از طرف فرمانده نيروی انتظامی تيمی در منطقه حضور دارد تا مسئله را بررسی کند.

وی همچنين با اشاره به اينکه توزيع اقلام فرهنگی و آموزشی در سراسر کشور تشديد اقدامات در قبال مجرمين و ساماندهی تيم‌های نامحسوس از ديگر اقدامات انجام شده از سوی اين نهاد است، افزود: در ايام عيد با وجود افزايش سقف مسافرت‌ها تعداد تصادفات ۱۲ درصد و جان با ختگان ۱۱ درصد کاهش داشته است.

منتظر المهدی گفت: از تاريخ ۲۵ اسفند تا ۱۵ فروردين بررسی‌های لازم انجام شده و نشان می‌دهد که سرعت در اين ايام ۳ کيلومتر افزايش داشته است.

وی بيشترين تخلفات صورت گرفته در اين ايام را عدم استفاده از کمربند ايمنی، سرعت غيرمجاز و استفاده از تلفن همراه اعلام کرد.

معاون اجتماعی نيروی انتظامی گفت: بيشترين علت تصادفات به دليل خروج از سرعت مطمئنه بوده که ۳۲ درصد را به خود اختصاص می‌دهد و کمترين آن انحراف به چپ با ميانگين ۱۸ درصد بوده است.

وی با اشاره به اينکه در سال ۹۳، ۷۳ درصد پرونده‌های ارجاع شده به کلانتری‌ها مصالحه شده است، گفت: با ظهور آسيب‌های اجتماعی جديد و عدم امکان گفتگوی اعضای خانواده با يکديگر مشکلات خانواده بيشتر شده و نيروی انتظامی استفاده از مشاوره‌های لازم را حق خانواده می‌داند، از اين رو تلاش کرده است با ايجاد دواير مشاوره اين امکان را در اختيار افراد قرار دهد که از مشاوره‌های مناسب بهره‌مند شوند و آسيب‌های اجتماعی را بهتر بشناسند.

وی همچنين درباره توليد و پخش فيلم و سريال با موضوع پليس گفت: درايام عيد نوروز سريال فوق سری در ۱۴ قسمت پخش شد که به دليل مايه طنز اين سريال مورد توجه مردم قرار گرفت.

منتظر المهدی تصريح کرد: در اين ايام انيميشن برای مقابله با سرقت و اعتياد از طرف صدا و سيما پخش شد.

معاون اجتماعی نيروی انتظامی گفت: نيروی انتظامی در تلاش است تا از طريق رسانه ارتباط مناسب‌تری را با مردم برقرار کند، از همين رو به توليد سريال و برنامه‌های اينچنينی می‌پردازد. سريال فوق سری سريال طنز بود و از طريق آن ما توانستيم، برخی از پيام‌های پليس را به صورت غيرمستقيم ارائه دهيم.

منتظر المهدی تاکيد کرد: دستور کار اين سريال در حقيقت افزايش مشارکت مردم با پليس بود، چرا که بدون حضور مردم ما در ماموريت‌ها با مشکلاتی مواجه می‌شويم.

معاونت اجتماعی نيروی انتظامی همچنين گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که در ايام عيد وقوع سرقت ۹ درصد کاهش پيدا کرده و کشف وقوع سرقت نيز ۷ درصد افزايش داشته است.

منتظر المهدی معاونت اجتماعی ناجا همچنين درباره حضور بانوان در استاديوم‌ها گفت: انجام ماموريت‌های پليس صرفا در راستای وظايف محوله قانون است، آنچه را که قانون تصويب کند ما اجرا می‌کنيم.

وی ادامه داد: وقتی از منظر‌های مختلف اين ديدگاه شخصی و سازمانی مبنی بر حضور بانوان در استاديوم‌ها به خصوص استاديوم‌های ورزشی فوتبال بررسی می‌شود، اين موضوع به صلاح و در شان خانم‌ها در حال حاضر نيست، اما آنچه را که به نتيجه برسند و مصوب کنند، ما اجرا می‌کنيم.

منتظر المهدی با تاکيدبر اينکه ما قانون را اجرا می‌کنيم و حافظ نظم و انظباط جامعه هستيم، افزود: به هر حال ما ديدگاه‌های خود را اعلام می‌کنيم و رای ما نيز اثر گذار است.

وی تصريح کرد: مهم اين است که ما در راستای قانون انجام وظيفه می‌کنيم و اصرار و پافشاری برای اجرای مسائل فرا‌تر از قانون نداريم.

منتظر المهدی در پاسخ به سوالی درباره اسيد پاشی اصفهان گفت: در تلاش هستيم تا افرادی که اين اقدام را انجام داده‌اند، پيدا کنيم. به تعدادی سرنخ رسيده ايم اما چون سرنخ ها قطعی نشده اند، نمی‌توانيم آن را اعلام کنيم.

وی همچنين درباره شهادت نيروهای ناجا در خوزستان گفت: سرنخ هايی در اين باره بدست آمده و تعدادی از افراد مظنون دستگير شده‌اند و اطلاع در اين باره در حال تکميل است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016