دوشنبه 24 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

الفيصل: ما با ايران در جنگ نيستيم

شاهزاده سعود الفيصل وزير امور خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود لوران فابيوس گفت: "ما با ايران در جنگ نيستيم. اميدواريم ايران از فعاليت‌های جنايتکارانه حوثی‌ها حمايت نکند. ايران برای توسعه و رشد يمن اقدامی انجام نداده است. نقشش در يمن به افزايش خشونت انجاميده است."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دبی – العربيه.نت فارسی ـ شاهزاده سعود الفيصل وزير امور خارجه سعودی در کنفرانس خبری مشترک با همتای فرانسوی خود لوران فابيوس گفت که در ديدار پادشاه سعودی با وزير امور خارجه فرانسه، مسائل مختلفی به بحث گذاشته شد.

او افزود که در اين ديدار، آقای فابيوس نامه‌ای از سوی فرانسوا اولاند رئيس جمهوری فرانسه، تسليم ملک سلمان بن عبدالعزيز کرد.

الفيصل تاکيد کرد که فرانسه آماده حمايت همه جانبه از سعودی برای پشتيبانی از مشروعيت در منطقه است.

او با بيان اين‌که تلاش‌ها برای مبارزه با تروريسم در منطقه به بحث گذاشته شد، گفت: «فرانسه ابتکار عمل‌هايی برای تحرک بخشيدن به روند صلح ارائه داد.»

وزير امور خارجه سعودی گفت: «ادامه ارعاب غير نظاميان توسط شبه‌نظاميان حوثی را محکوم می‌کنيم. توفان قاطعيت در تلاش است حملات شبه‌نظاميان حوثی را عليه غير نظاميان متوقف کند.»

او خاطرنشان کرد: «اميدواريم توافق اتمی با ايران به افزايش امنيت منطقه‌ای بينجامد.» او تاکيد کرد که امنيت در منطقه نيازمند احترام به حسن همجواری و عدم دخالت در مسائل داخلی ديگران است.

الفيصل تاکيد کرد: «ما با ايران در جنگ نيستيم. اميدواريم ايران از فعاليت‌های جنايتکارانه حوثی‌ها حمايت نکند. ايران برای توسعه و رشد يمن اقدامی انجام نداده است. نقشش در يمن به افزايش خشونت انجاميده است.»

او خاطرنشان کرد که درگيری در يمن از يک سال پيش به دليل حوثی‌ها آغاز شده است.

او تاکيد کرد که ادامه رسيدن اسلحه به اسد، باعث «معطل شدن راه حل مسالمت آميز» بحران سوريه می‌شود. او گفت: «ما هم نظريم که بايد راه حلی سياسی برای بحران سوريه برپايه تصميمات کنفرانس ژنو۱ يافت.»

از سويی فابيوس گفت که فرانسه آماده کمک برای يافتن راه حلی برای بحران يمن است. او تاکيد کرد: «در تلاشيم به توافقنامه‌ای قدرتمند در پرونده اتمی ايران دست يابيم به ويژه اين‌که دو مورد در اين پرونده وجود دارد که همچنان حل نشده‌اند.»

او گفت که آينده سوريه بر پايه نظام اسد يا گروه داعش استوار نخواهد بود بلکه دولت وحدت ملی و فراگير تشکيل خواهد شد. او ابراز اميدواری کرد که دولت حيدرالعبادی در پی سياست آشتی جويانه فراگير در عراق باشد چرا که نابودی داعش نيازمند پايان دادن به سياست حذف ديگران است.

فابيوس اعلام کرد که فرانسه در روزهای آينده، ابتکار عملی برای تحرک بخشيدن به روند صلح ارائه خواهد داد. او گفت که کشورش در زمينه انرژی هسته‌ای با سعودی همکاری می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016