دوشنبه 24 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

تعليق سفر عمره با دستور حسن روحانی

يک عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه لغو سفر عمره با دستور رييس‌جمهور انجام شده است، گفت که در صورت عذرخواهی رسمی و تامين امنيت زائران مجددا اين سفر انجام می‌گيرد.

حجت‌الاسلام سيدمرتضی حسينی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) با اشاره به تعليق توقف سفر عمره تا اطلاع ثانوی، گفت: بعد از پخش خبر حادثه تعرض به دو نوجوان ايرانی در فرودگاه جده در سراسر ايران احساسات ملت ايران جريحه‌دار شد و عموم مردم، مراجع، بزرگان و خواص خواستار تصميم‌گيری در مورد نحوه سفر به عربستان شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: زائران و حج برای انجام سفر زيارتی هزينه مالی را متقبل می‌شوند و طبيعتا انتظار وجود امنيت را دارند اما اينکه در حرم امن الهی به دو زائر عمره مفرده جسارت شود قابل قبول نيست و تمام ملت ايران با هر تفکری خواستار برخورد با اين موضوع هستند.

اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه اين خواسته عمومی مردم به مجلس منتقل شد، گفت: مجلس نيز در قالب تصويب طرح دو فوريتی در کميسيون فرهنگی برای تعليق عمره مفرده تا زمان مجازات ماموران خاطی به اين موضوع ورود پيدا کرد و قرار بود اين طرح در جلسه علنی فردا (سه‌شنبه) مطرح شود که به دليل دستور وزير فرهنگ و ارشاد اين موضوع از دستور کار خارج شد.

حسينی ادامه داد: دو راه ديگر برای توقف سفر به عربستان از طريق شورای امنيت و رييس‌جمهور وجود داشت که در نهايت رييس‌جمهور به عنوان رييس شورای حج به وزير فرهنگ و ارشاد دستور بررسی اين موضوع را داد تا در صورت مثبت بودن نتيجه سفر به حج عمره رسما متوقف شود که اين اتفاق نيز افتاد.

اين عضو کميسيون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد:‌ اين اقدام جمهوری اسلامی به دنيا ثابت کرد که کشور عربستان با ادعای داشتن صلاحيت خادمی حرمين شريفين و تامين امنيت لازم صلاحيت لازم را ندارد.

وی در پايان گفت که در صورت عذرخواهی رسمی عربستان از مردم ايران و تامين امنيت زائران مجددا سفر عمره‌گذاران آغاز می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016