دوشنبه 24 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

بازرسی مجدد بند ۷ زندان اوين توسط مامورين گارد زندان

روز شنبه ۲۲ فروردين‌ماه ۱۳۹۴، ماموران گارد زندان اوين با يورش به بند ۷ اين زندان، نسبت به تهديد زندانيان و تخريب وسائل شخصی آن‌ها اقدام کردند.

براساس گزارش ارسالی به «سحام»، درحالی‌که تمامی فضای بند ۷ زندان اوين به دوربين مدار بسته مجهز و توسط اين دوربين‌ها و مامورين قابل رويت است، يورش ماموران گارد زندان اوين به اين بند، به بهانه بازرسی انجام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين دومين بازرسی از اين بند، در فروردين‌ماه سال جاری است.

منابع مطلع به «سحام» گزارش داده اند که مقامات زندان درحين اين يورش، زندانيان را تهديد کردند که به زودی تمامی تلفن‌های اين بند را قطع خواهند کرد که اين موضوع با اعتراض زندانيان، منجر به درگيری لفظی ميان آن‌ها و مامورين شده است.

روز سه‌شنبه ۱۸ فروردين‌ماه ۱۳۹۴ نيز، اميد کوکبی، دانشجوی دکترای فيزيک دانشگاه آستين تگزاس و زندانی قرنطينه بند ۷ بازداشتگاه اوين، پس از بازرسی وسائل شخصی، به سلول انفرادی اين زندان منتقل شد.

اين در حالی‌است که بيش از پنجاه زندانی سياسی، برخلاف قانون اصل تفکيک جرائم، در بند هفت اين زندان درکنار زندانيان مالی، دزدان دريايی و ديگر جرائم نگهداری می‌شوند.

اين زندانيان که درميان آن‌ها اسامی‌ای چون حميد بابايی، اميد کوکبی، سمکو خلقتی ديده می‌شود، پس از حوادث موسوم به پنج‌شنبه سياه، درارديبهشت‌ماه سال گذشته، به اين بند منتقل شده اند.

گفتنی است طی روزهای گذشته بند ۳۵۰ اين زندان نيز شاهد بازرسی خشن و مشابهی توسط گارد ويژه زندان اوين بوده است.

پس از توفيقات خارجی دولت حسن روحانی در برقراری تفاهم ميان ايران و کشورهای ديگر، فشار بر زندانيان سياسی و خانواده‌های آنان افزايش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016