دوشنبه 24 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

محسنی‌اژه‌ای: برای رفع ممنوع‌التصويری خاتمی مذاکره رسمی نشده است

به گزارش ايسنا، در ادامه نشست خبری سخنگوی قوه قضاييه، خبرنگاری پرسيد آيا خانواده دو نوجوان که در عربستان مورد تعرض قرار گرفتند از طريق قوه قضاييه به مراجع بين‌المللی شکايت کرده‌اند؟ و آيا خودکشی اين دو نوجوان صحت دارد يا خير؟

محسنی اژه‌ای گفت: بيان اينگونه مطالب خوب نيست. يک کار بسيار زشت و خلاف عرف قانون و شرع توسط مامورين عربستان انجام شده که به شدت بايد تعقيب شود. دولت و وزارت خارجه اين موضوع را پيگيری می‌کنند و عربستانی‌ها نيز قول داده‌اند مرتکبين را به اشد مجازات برسانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



سخنگوی قوه قضاييه گفت: مطلبی که گفتيد صحيح نيست و نبايد به آن دامن زده شود اما ما اميدواريم قولی که از عربستانی‌ها نقل شده زودتر انجام شود تا درس عبرتی برای سايرين باشد.

خبرنگاری با اشاره به تاکيد رهبری بر حفاظت از محيط زيست به صدور حکم اعدام برای يک محيط‌بان برای بار پنجم اشاره کرد و پرسيد آيا صدور حکم اعدام پس از چهار بار نقض آن در ديوان عالی کشور تحت فشارهای قوميتی نبوده است؟

محسنی اژه‌ای گفت: در خصوص اينکه همه افراد، دستگاه‌ها و حکومت در جهت حفظ محيط زيست بايد تلاش کنيم بحثی وجود ندارد. همچنين از کسانی که در اين رابطه زحمت می‌کشيدند حتما بايد حمايت شود و قوه قضاييه هم در اين زمينه به وظيفه خود عمل می‌کند.

سخنگوی قوه قضاييه گفت:‌ قوه قضاييه در جهت حفاظت از محيط زيست متحمل زحمات زيادی شده و در سال جاری نيز حتما در اين زمينه تلاش خواهد کرد.

وی گفت:‌ نکته ديگر اين است که اگر کسی در جايی مرتکب جرمی شد بايد در جای خود رسيدگی شود زيرا ناديده گرفتن جرم کار صحيحی نيست.

سخنگوی قوه قضاييه ادامه داد:‌ من قبلا گفته‌ام کسانی که به قصاص محکوم می‌شوند اگر اوليای دم رضايت دهند کار بسيار خوبی است و البته اين نبايد باعث تجری شود.

وی تصريح کرد: ‌در سال ۹۳، ۳۶۵ نفر با رضايت اوليای دم از قصاص نجات پيدا کردند که من از کسانی که از حق خود گذشتند تشکر می‌کنم و کسانی هم که رضايت گرفتند بايد به شدت مراقب باشند مرتکب جرم ديگری نشوند.

سخنگوی قوه قضاييه با بيان اينکه در ديوان عالی کشور نهايت دقت بر روی پرونده‌ها صورت می‌گيرد، گفت:‌ اينطور نيست که حکمی تحت فشار صادر شود. در بسياری موارد پرونده به شعبه ديگری ارجاع می‌شود و اصلا قاضی متهم را نمی‌شناسد لذا اصلا بحث قوميتی و فشار بيرونی مطرح نيست.

خبرنگاری با اشاره به اظهارنظر اسحاق جهانگيری درباره رفع ممنوع‌التصويری رييس دولت اصلاحات پرسيد آيا در اين خصوص با قوه قضاييه مذاکره‌ای صورت گرفته است؟

سخنگوی قوه قضاييه گفت:‌ اگر با شخص خاصی صحبت کرده‌اند اطلاع ندارم اما به صورت رسمی خير. من در اين رابطه سوال کردم که گفتند «من در مسير بودم. از من در اين خصوص سوال شد و من گفتم ان‌شاءالله حل می‌شود».


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016