سه شنبه 25 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

جنجال مسافرت خبرنگار اسرائیلی به ایران

دویچه وله - یک خبرنگار زن روزنامه اسرائیلی "یدیعوت آخرونوت" با گذرنامه آمریکایی و با یک گروه توریستی به ایران رفته است. وی دو هفته در ایران اقامت داشته و گزارش‌هایی نیز برای روزنامه اسرائيلی تهیه کرده است.

b0e28471.jpg

خبرنگار روزنامه اسرائیلی یدیعوت آخرونوت، به مدت ۱۴ روز در ایران به عنوان توریست سفر کرده، با مردم به گفت‌وگو نشسته و گزارش‌های خود را برای آن روزنامه فرستاده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"اورلی آزرلایی" با گذرنامه آمریکایی و به عنوان توریست ویزای ایران را گرفته و همرا با یک گروه به مدت ۱۴ روز در ایران بوده است. مقامات ایرانی پس از خروج او از ایران متوجه شده‌اند که وی اسرائيلی است و برای روزنامه یدیعوت آخرونوت کار می‌کند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) از قول سخنگوی وزارت ارشاد نوشته که هیچ مسئولیتی در این رابطه متوجه این وزارت‌خانه نیست.

حسین نوش‌آبادی گفته است: «در این خصوص هیچ مسئولیتی متوجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست چرا که نه درخواست این فرد برای حضور در ایران به عنوان خبرنگار بوده و نه وزارت ارشاد دخالتی در این خصوص داشته است».

خانم آزرلایی تابعیت آمریکایی دارد و در واشنگتن زندگی می‌کند. سخنگوی وزارت ارشاد همچنین گفته است: «این امر طبیعی است که وقتی توریست‌ها در قالب تور مسافران خارجی وارد ایران می‌شوند طبق ضوابط مربوطه تحت نظارت و کنترل مراجع ذی‌ربط قرار می‌گیرند و سفرشان به شهرهای مختلف با همان نظارت و هماهنگی با بخش‌های مختلف در امر سفر و گردشگری است.»

این روزنامه‌نگار در طول اقامتش در ایران به شهرهای تهران، شیراز و اصفهان رفته و گزارش‌هایی از آنجا تهیه کرده است.

جمهوری اسلامی ایران، کشور اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و هیچ‌گونه روابط دیپلماتیک و حتی توریستی نیز با آن ندارد. دارندگان گذرنامه ایرانی هم اجازه سفر به اسرائیل را ندارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016