چهارشنبه 26 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

ورود قرارگاه خاتم الانبياء به پروژه‌های درمانی


حسن هاشمی

وزير بهداشت گفت: پروژه های بيمارستانی و ساير ابنيه بهداشتی، درمانی و آموزشی در نقاط مختلف کشور بر اساس نياز سنجی از طرف وزارت بهداشت توسط قرارگاه خاتم الانبياء احداث می شود.

به گزارش مهر، دکتر سيدحسن هاشمی در مراسم امضای تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا که امروز برگزار شد ضمن تبريک سال نو اظهار داشت: مقرر شد در حوزه بهداشت و درمان ظرف ۴ سال آينده و تا سقف ۵ هزار ميليارد ريال سرمايه گذاری مشترک با قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا داشته باشيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين درباره نحوه تأمين منابع مالی پروژه های بهداشتی درمانی گفت: ۳۰ درصد از منابع مالی مورد نياز هر يک از اين پروژه ها به صورت نقدی و ۷۰ درصد ديگر نيز از محل املاک و مستغلات وزارت بهداشت و دولت تأمين خواهد شد.

وزير بهداشت ضمن بيان اين مطلب که در حال حاضر قدمت اغلب بيمارستان های کشور بيش از ۵۰ سال است افزود: اميدواريم در پايان ۴ سال، حجم قابل توجهی از بيمارستان های فرسوده به مراکزی مجهز جهت ارائه خدمات پزشکی به مردم تبديل شوند.

هاشمی با تأکيد بر اينکه مسئولان قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا پس از ۸ سال دفاع مقدس وارد حوزه سازندگی شدند و مردم ايران از برکات تلاش آنها بهره مند شده اند افزود:اين مجموعه، يکی از افتخارات جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران است که در اکثر نقاط کشور و در قالب طرح های مهم و ملی نقشی آشکار دارد.

وزير بهداشت گفت: در حوزه بهداشت و درمان در کشور عقب افتادگی های زيادی وجود دارد،در دولت های گذشته، عدم اطلاع کافی از اين حوزه باعث مغفول ماندن بخش بهداشت و درمان شده است اما در حال حاضر اين بخش در اولويت دولت و مجلس قرار گرفته است و تمام تلاش خود را به کار می بنديم تا درد و رنج مردم کم شود.

هاشمی گفت: اميدواريم ثمرات اين تفاهم نامه را به صورت عملی ببينيم و در آينده ای نزديک شاهد اجرای پروژه های بيمارستانی توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا به ويژه در مناطق محروم باشم.

وزير بهداشت در پايان با تأکيد بر اينکه حل مشکلات مردم اولويت اول مسئولان است گفت: واقعيت اين است که مردم در حوزه سلامت مشکلات زيادی دارند و در برخی موارد بروز يک حادثه می تواند به راحتی روند زندگی يک فرد را تغيير دهد بنابراين حداکثر تلاش خود را در جهت کم کردن مشکلات مردم به کار می بنديم.

اين تفاهم نامه در ۸ ماده روز گذشته به امضای دکتر سيدحسن هاشمی وزير بهداشت، و سرتيپ پاسدار عباداله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبيا (ص) رسيد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016