پنجشنبه 27 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

مذاکرات هسته ای هفته آينده در وين، دو هفته ديگر در نيويورک دنبال می‌شود

يک ديپلمات کشورمان گفت که مذاکرات هسته ای ايران و ۱+۵ هفته آينده در وين برگزار می‌شود.

اين مقام ايرانی با اعلام اين مطلب به خبرنگار انرژی هسته ای خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفت: دور تازه مذاکرات هسته ای ايران و ۱+۵ از سه شنبه هفته آينده در وين برگزار می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 



اين مذاکرات در سطح معاونان و کارشناسان هيات های دو طرف و برای شروع نگارش متن توافق جامع انجام خواهد شد.

اين ديپلمات ايرانی درباره احتمال برگزاری دور ديگری از مذاکرات در نيويورک در حاشيه برگزاری اولين کميته برگزاری کنفرانس بازنگری در ان پی تی در سال ۲۰۱۵ در سال ميلادی جديد با تاييد اين مطلب گفت: به احتمال قوی مذاکرات ديگری در سطح معاونان و کارشناسان دو هفته ديگر در نيويورک برگزار خواهد شد.

مرضيه افخم سخنگوی وزرات خارجه روز چهارشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران از شرکت و سخنرانی محمدجواد ظريف در کميته برگزار کنفرانس بازنگری در ان پی تی ۲۰۱۵ در تاريخ ۷ ارديبهشت در نيويورک خبر داد.

به گزارش ايسنا، ايران و ۱+۵ در چند هفته اخير و بعد از يک سال و چهار ماه توانستند گام مهمی را برای رسيدن به توافق جامع هسته ای بردارند. در اين گام مهم دو طرف توانستند به راه حل ها برای عبور از موانع و مشکلات بر سر توافق دست يابند و قرار است با شروع دور جديد مذاکرات در وين و سپس در نيويورک اين راه حل ها به طور جامع مکتوب شود.

با اين حال مشکلات و اختلاف‌نظرهای فنی و سياسی به ويژه ميان ايران و آمريکا بعد از اعلام بيانيه مطبوعاتی و مواضع اتخاذ شده طی چند هفته اخير فضای رو به جلو مذاکرات را تا حدودی مبهم ساخته است.

انتشار فکت شيت آمريکايی و بيان مسايلی که از سوی ايران مورد ترديد قرار گرفت، همچنين قانون بازنگری بر توافق نامه هسته‌ای با ايران ۲۰۱۵ که از سوی کميته روابط خارجی سنای آمريکابا اجماع آرا به تصويب رسيد بر ابهامات و پيچيدگی های مذاکرات خواهد افزود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016