پنجشنبه 27 فروردین 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: ۱۳ نفر به تعداد اعضای مجلس خبرگان رهبری اضافه می‌شود

خبرگزاری تسنيم: عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تغييراتی که در مجلس خبرگان رهبری ايجاد می‌شود، گفت: ۱۳ نفر عضو جديد به اعضای خبرگان رهبری افزوده می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنيم از قم، حجت‌الاسلام سيد احمد خاتمی پيش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در قم حاضر شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تغييراتی که در مجلس خبرگان رهبری ايجاد می‌شود، اظهار داشت: ۱۳ نفر عضو جديد به اعضای خبرگان رهبری افزوده می‌شوند.

آيت‌الله خاتمی با اشاره به تصويب‌نامه رحمانی فضلی وزير کشور درباره افزايش تعداد نمايندگان مجلس خبرگان در اجرای ماده ۲ قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جلسه روز گذشته هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری افزود: اين مصوبه به‌دليل تغيير در آمار نفوس سال ۹۰ کشور ايجاد شده است.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اينکه با افزوده شدن ۱۳ نفر به جمع خبرگان تعداد اعضا به ۹۹ افزايش می‌يابد، افزود: در هريک از استان‌های اصفهان، البرز، خراسان رضوی، خوزستان، سيستان و بلوچستان، کرمان و فارس يک نماينده ديگر به جمع خبرگان معرفی می‌شود و استان تهران نيز نمايندگان خود را از ۱۶ نفر به ۲۰ نفر ارتقا می‌دهد.

وی با اشاره به اينکه در جلسه روز گذشته هيئت رئيسه مجلس خبرگان مقرر شده در روز ۲۱ خرداد ماه سال جاری جلسه مشترک هيئت رئيسه و کميسيون‌های مجلس خبرگان در قم برگزار شود، عنوان کرد: اجلاس مجلس خبرگان رهبری نيز امسال در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ شهريور برگزار می‌شود.

خاتمی با اشاره به اينکه جلسه‌ای که در ۱۱ دی ماه سال ۹۳ هيئت رئيسه خبرگان رهبری در دبيرخانه قم برگزار شد، گفت: در اين جلسه پيشنهاداتی از سوی اعضاء صورت گرفت که برخی از آن‌ها تصويب و قرار شد پيگيری شود.

وی گفت: پيشنهاد اول ضرورت تعامل و همکاری هر چه بيشتر بين حوزه‌های علميه شيعه و اهل سنت و ارائه راهکارهای علمی برای مقابله با جريانات تکفيری بود که به تصويب رسيد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برخی مصوبات اين جلسه خاطرنشان کرد: گنجاندن معارف اهل‌بيت(ع) با کمک کار‌شناسان در کتاب‌های درسی مقاطع مختلف تحصيلی از سوی سازمان برنامه ريزی و تدوين کتب درسی آموزش و پرورش از جمله مصوبات اين جلسه بود.

خاتمی با اشاره به اينکه پيگيری دبيرخانه مجلس خبرگان و تقويت مبانی دينی و فرهنگی زائران حرم اهل‌بيت(ع)، امام‌زادگان و بقاع متبرکه از سوی سازمان اوقاف و امور خيريه از ديگر مصوبات اين جلسه بود، گفت: در اين جلسه از وزارت بهداشت و درمان درخواست شد که درباره تسهيل و ارائه راهکارهای تشويقی و رفع موانع تکثير نسل اقدامات لازم را انجام دهد.

عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وجود دو شخصيت حقيقی و حقوقی در مجلس خبرگان افزود: شخصيت حقيقی آن دارای ظرفيت بالايی است که بايد از آن بهره کافی برده شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016