شنبه 23 اسفند 1393   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

احمد خاتمی: چهارشنبه آخر سال حرام شرعی است

احمد خاتمی در خطبه‌های نمازجمعه تهران با اشاره به خطبه ۱۸۸ نهج‌البلاغه اظهار کرد: گويا ديروز بود که همه آغاز سال ۱۳۹۳ را شنيديدم و يک هفته ديگر شاهد آغاز سال ۱۳۹۴ هستيم و علی(ع) هشدار می‌دهد که عمر به‌سرعت می‌گذرد.

به گزارش«سحام» احمد خاتمی در خطبه‌های ديروز نمازجمعه تهران سخنانی را ايراد کرد که قسمتی از آن به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


- تبريک به ارتش عراق

خطيب جمعه تهران اشاره کرد: در رابطه با مسائل خارجی يکی تبريک می‌گوييم به ارتش و نيروهای مردمی عراق که انصافاً پيشروی‌های خوبی در استان صلاح‌الدين داشتند و خدا قوت می‌گوييم به اين عزيزان و از خدا می‌خواهيم صبر و نشاط به اين عزيزان تا کندن ريشه داعش بدهد و مطمئن باشند خدا آنها را کمک می‌کند. دنيا می‌داند که ايران کشوری است که درعرصه مبارزه با تروريست‌ها به صحنه آمده است.

وی گفت: ايران حامی تماميت ارضی عراق است و کمک‌های ايران برای اين است که دشمنان را در تجزيه عراق ناکام بگذارد و نه‌تنها مرزهای عراق را به رسميت می‌شناسيم بلکه همه مرزهای رسمی دنيا را به رسميت می‌شناسيم و تنها يک رژيم و آن‌هم رژيم غاصب اسرائيل را به رسميت نمی‌شناسيم و عراق بداند که ما خواهان ساختن عراقی سربلند و سرافراز و مقاوم در برابر همه توطئه‌ها هستيم.

خاتمی گفت: درعرصه مذاکرات از اين تريبون مطالب زيادی شنيديد و روز يک‌شنبه دور جديد آن آغاز می‌شود و رهبری تيم مذاکره‌کننده ايران را تأييد کردند و امين خواندند. اما فرمودند من نگرانم چرا که با يک سری حقه‌باز و مکار طرفيم و در سوره توبه آيه ۸ به اين مسئله اشاره شده است که اگر دشمنان پيروز شوند هيچ اصلی را نمی‌شناسند.

- شاد بودن به معنای شکستن خطوط قرمز خدا نيست

وی عنوان کرد: صدای پای بهار می‌آيد که سنت‌های خوب نوروزی مانند خانه‌تکانی، کينه زدايی از دل و صله‌رحم، وجود دارد اما يادمان باشد که شاد بودن به معنای شکستن خطوط قرمز خدا نيست چرا که اين مسئله شادی زدا است نه شادی زا و ممکن است پشيمانی ابدی را در پی داشته باشد. چهارشنبه آخر سال هيچ منشئی ندارد و از منظر حقوقی تجاوز به حقوق ديگران است و از منظر شرعی «حرام» است و از جوانان می‌خواهيم که در اين وادی‌های خطرزا وارد نشوند که بسياری از عيدها عزا شده است.

خطيب جمعه تهران بيان کرد: امسال عيد ما در زمانی است که فاطمه(س) در بستر شهادت است و حريم فاطمه را نگه داريد تا عاقبت به خير شويد.

درهيچ يک از انتخابات رئيس مجلس خبرگان به اين اندازه بداخلاقی رسانه‌ای نشد

وی گفت: شما مردم حرف‌ها را شنيديد و ما انتخاب رئيس خبرگان را داشتيم و آيت‌الله يزدی سابقه درخشان علمی و مبارزاتی با طاغوت دارد و از افتخارات بزرگ ايشان ولايت مداری است. بنده ۲ دوره در مجلس خبرگان هستم و ۸ دوره انتخاب رئيس و هيئت‌ رئيسه را داشتيم که درهيچ يک به اندازه اين دوره بداخلاقی از رسانه‌ها نديديم و اين‌ها خبرگان را نشناخته‌اند چرا که خبرگان عالمان متعهد و فرهيخته دارد که دوره جوانی را گذرانده و با در نظر داشتن رضای خدا رأی می‌دهند.

خاتمی افزود: تنها يک نصيحت دارم که ديديد که بسياری از پيش‌بينی‌های شما خلاف درآمد و تقاضا دارم سرمايه‌های اين کشور را در مسلخ جناحی و حزبی از بين نبرديد و خبرگان درهيچ جناحی قرار ندارد و خيلی اين انتخابات با صميميت برپا شد. اميدواريم سال آينده انتخابات مجلس و خبرگان اين‌گونه با اين صميميت و بدون کمترين چالشی برگزار شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016