سه شنبه 1 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

سخنگوی وزارت خارجه آمريکا: لغو تحريم‌های ايران مرحله‌ای است

سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا تأکيد کرد: لغو تحريم‌ها عليه ايران تنها به صورت مرحله‌ای و پس از اطمينان از پايبندی اين کشور به تعهداتش انجام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، ماری هارف سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا در نشست خبری روز دوشنبه خود در پاسخ به سوالی درباره اين‌که آيا ايران پس از حصول توافق هسته‌ای به سرمايه بلوکه شده‌اش دسترسی خواهد يافت، گفت: هيچ تغييری در موضع ما در خصوص لغو مرحله‌ای تحريم‌ها در يک توافق هسته‌ای جامع ايجاد نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا تأکيد کرد: ايرانی‌ها فقط پس از اين‌که به صورت قابل راستی آزمايی گام های مرتبط با محدود کردن برنامه هسته‌ای‌شان طبق توافق نهايی را بردارند با کاهش تحريم‌ها مواجه خواهند شد.

هارف افزود:‌ بنابراين آنها در طول اين دوره زمانی به اين پول دسترسی خواهند داشت. اما بايد مشخص کنم که چارچوب تفاهمی که اوايل ماه جاری در سوئيس حاصل شد موجب لغو تحريم‌هايی که قدرت‌های جهانی عليه اين کشور اعمال کرده‌اند نخواهد شد.

وی تصريح کرد: اين تفاهم سياسی کاهش، تعليق يا لغو فوری تحريم‌ها را در پی نخواهد داشت.

هارف همچنين در پاسخ به يادداشت روز دوشنبه محمدجواد ظريف وزير امور خارجه ايران که در روزنامه نيويورک تايمز منتشر شده و در آن گفت‌وگوهای منطقه‌ای را خواستار شده بود، بيان کرد: ظريف جزئيات زيادی در اين‌باره ارائه نداد. اما وقتی صحبت از مقابله با گروهی همچون داعش به ميان می‌آيد بايد تأکيد کنم که ما هيچ همکاری با ايران در اين زمنيه نداشته‌ايم .

اين سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا افزود:‌ ما با ايران همکاری نمی‌کنيم و نخواهيم کرد. ما قرار نيست با ايران اطلاعاتی را به اشتراک بگذاريم.

وی همچنين گفت:‌واضح است که منطقه خاورميانه در حال حاضر در شرايط بسيار پيچيده‌ای قرار دارد. هر کشوری که بگويد خواهان باثبات‌تر کردن اين منطقه است بهتر از اين است که مخالف اين مسأله را به زبان بياورد.

هارف در پاسخ به اين سوال که ‌آيا تاکنون آمريکا در جريان مذاکرات هسته‌ای‌اش با ايران موضوعات ديگری غير از هسته‌ای را با طرف مقابل مورد بحث قرار داده است يا نه، گفت: ما مدت زمان زيادی را برای انجام اين مذاکرات با ايرانی‌ها بوده‌ايم. بنابراين طبيعی است که موضوعات ديگر شامل مسائل منطقه‌ای را با ايران مطرح کنيم.

وی تأکيد کرد: اما تفاوت زيادی ميان طرح موضوع و همکاری با ايران وجود دارد. ما با آنها همکاری در اين زمينه نداريم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا درباره گزارشات منتشر شده در خصوص اتهامات جيسون رضائيان خبرنگار واشنگتن پست که چندی پيش در تهران بازداشت شد، اظهار کرد: ما هنوز اطلاعيه رسمی از سوی مقامات قضايی ايران دريافت نکرده‌ايم. من می‌دانم که وکيل وی اين اطلاعات را منتشر کرده و گفته است که رضائيان به جاسوسی و ديگر جرايم مرتبط امنيتی متهم شده است.

وی در ادامه اين اطلاعات را نامعقول خواند و آزادی فوری وی را خواستار شد.

به گزارش ايسنا، سخنان هارف مبنی بر لغو مرحله‌ای تحريم‌ها در حالی بيان می‌شود که مقامات کشورمان بر لغو کامل و يک جای تحريم ها در روز اول اجرای توافق احتمالی هسته‌ای تاکيد دارند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016