سه شنبه 1 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


خواندنی ها و دیدنی ها
در همين زمينه
5 فروردین» گزارشی از کارزار "حق کار، حق دگرانديشان" در دورتموند آلمان
پرخواننده ترین ها

اعتراض مدنى قاسم اکسیرى فرد، استاد دانشگاه اخراج شده و ممانعت لباس شخصى ها

خبرگزارى هرانا- قاسم اکسیرى فرد استاد دانشگاه که به دلیل «آهنگ صداى زنانه اش» از سوى دانشگاه خواجه نصیر رد شده است، اقدام به تحصن مسالمت آمیز در مقابل دفتر مرکزى دانشگاه خواجه نصیر کرده است.

به گزارش خبرگزارى هرانا، ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه در حین تحصن این استاد دانشگاه، تعدادى لباس شخصى مانع ایستادن وى روبروى دفتر دانشگاه خواجه نصیر شدند و تهدید به برخورد و بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


این استاد فیزیک درباره ادامه اعتراض مدنى اش نوشته است: «از فردا ساعت چهار عصر روبه روى دفتر مرکزى دانشگاه خواجه نصیر در تقاطع خیابان ولیعصر-میرداماد مى ایستم.»

قاسم اکسیرى فرد استاد برجسته فیزیک، در عین صلاحیت علمى به شهادت جمعى از دانشجویان و اساتید مختلف، از سوى کمیته احراز صلاحیت هاى عمومى دانشگاه خواجه نصیر به دلیل آنچه «آهنگ صداى زنانه و بیم تمسخر از سوى دانشجویان» بیان شده است، از ادامه تدریس در این دانشگاه محروم شده است.

این دکتراى فیزیک و استاد دانشگاه، از روز دوشنبه ٣١ فروردین، در اعتراض به حکم اخراج از دانشگاه تحصن اعتراض آمیزى را با شعار «حق کار براى تمام شهروندان» آغاز کرده است.

گفتنى است نسرین ستوده و متحصنین کانون وکلا نیز دیروز در حمایت از این حرکت مدنى براى ساعاتى در محل تحصن قاسم اکسیرى فرد حاضر شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016