چهارشنبه 2 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

۲۲۰ نماينده مجلس خواستار رعايت خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای شدند

۲۲۰ نفر از نمايندگان مجلس در بيانيه‌ خود گفته‌اند هيچ‌گونه توافقی که نظارت خاص و فراتر از ان‌پی‌تی بر جمهوری اسلامی ايران تحميل شود، پذيرفته نشود، تحقيق و توسعه در تکنولوژی، غنی‌سازی و علوم هسته‌ای نبايد مشمول هيچ محدوديتی شود و نظارت نبايد شامل مراکز و صنايع نظامی بشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


تهران - ايرنا- ۲۲۰ نماينده مجلس شورای اسلامی در بيانيه ای ضمن اعلام حمايت قاطعانه و بی دريغ از رهنمودهای راهگشای رهبرمعظم انقلاب در مورد مذاکرات هسته ای لوزان از تيم مذاکره کننده هسته ای ايران خواستند تا راهنمايی ها و بايدها و نبايدهای ايشان را مبنای مذاکرات قرار دهند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ايرنا، ضرغام صادقی عضو هيات رييسه پيش از پايان جلسه روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی اين بيانيه را که به امضای ۲۲۰ نفر از نمايندگان رسيده است، قرائت کرد.

در بخشی از اين بيانيه آمده است: رهبر معظم انقلاب اسلامی بار ديگر درايت و فرزانگی خود را به رخ خود کشاندند و نشان دادند که تنها ولايت است می تواند از دستاوردهای عظيم انقلاب اسلامی و پيشرفت های علمی مردم ايران در حاکميت جهانی مستکبران حسود دفاع کند.

نمايندگان مجلس شورای اسلامی در اين بيانيه حمايت قاطعانه و بی دريغ خود را از رهنمودهای راهگشای رهبری در مورد مذاکرات هسته ای لوزان اعلام و ضمن تشکر از تيم مذاکره کننده هسته ای از آنان خواستند تا راهنمايی های ايشان و بايدها و نبايدهای رهبری را مبنای مذاکرات قرار دهند تا انشاءالله در دنيا و قيامت در مقابل مردم و خانواده های معظم شهدا خصوصاً شهدای هسته ای، نسل انقلابی و نسل های آينده و در مقابل خداوند بزرگ و ائمه اطهار(ع) سربلند و پيروز باشند.

در ادامه اين بيانيه همچنين آمده است: ما نمايندگان مجلس شورای اسلامی، دولت و تيم مذاکره کننده را به نکات ذيل که الهام گرفته از فرمايشات حکمت آميز رهبر معظم انقلاب است، يادآور می شويم:

- در توافق نهايی هيچ گونه توافقی که نظارت خاص و فراتر از ان پی تی بر جمهوری اسلامی ايران تحميل شود، پذيرفته نشود. همچنين نظارتی که امنيت دانشمندان هسته ای را به خطر می اندازد مورد توافق قرار نگيرد.

- تحقيق و توسعه در تکنولوژی، غنی سازی و علوم هسته ای نبايد مشمول هيچ محدوديتی شود.

- نظارت نبايد شامل مراکز و صنايع نظامی و اماکنی که موجب شکستن غرور ملی و تحقير ملت ايران می گردد بشود. همان گونه که جمهوری اسلامی ايران بارها پايبندی خود را به قراردادهای بين المللی اثبات کرده و برعکس طرف مقابل غيرقابل اعتماد بودن خود را به اثبات رسانده بنابراين تحريم ها بايد در اولين گام به صورت همه جانبه و يکباره لغو شود.

- دولت منتقدان را دوستان نظام اسلامی دانسته و با آنان مشورت کند و مردم را محرم خود بداند.

- دستاوردهای هسته ای ايران جزوی از نيازهای تفکيک ناپذير پيشرفت علمی کشور است. بنابراين هيچ کس حق ندارد برای توجيه اقدام خود اين دستاوردهای عظيم را کوچک بشمارد.

- موضوع مذاکرات تنها برنامه هسته ای ايران است. تيم مذاکره کننده دقت کند که مسائل بين المللی و منطقه ای و دفاع از مظلومان جهان که جزئی از ماهيت انقلاب اسلامی است مورد مذاکره قرار نگيرد.

- مسوولين بايستی در نگارش توافق نهايی راه هرگونه تفسير، سوء استفاده و انحراف را مسدود کنند.

- تيم مذاکره کننده با تکيه بر قدرت لايزال الهی قدرتمندانه با طرف های مقابل به مذاکره بپردازد که پيروزی نزديک است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016