شنبه 5 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

دبير کل موتلفه: وزارت کشور مراقب حزب اتحاد ملت ايران باشد


محمدنبی حبيبی

حبيبی با طرح اين سوال که چرا جهانگيری جلسه حزبی را در کاخ سعدآباد برگزار می کند، گفت: رئيس‌جمهور بايد با آن دسته از دولتمردانی که با امکانات دولتی به يک جناح خاص کمک می‌کنند، برخورد کند.

محمدنبی حبيبی دبير کل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به صدور مجوز فعاليت حزب اتحاد ملت ايران توسط کميسيون ماده ۱۰ احزاب اظهار کرد: وزارت کشور همين که برای صدور مجوز يا عدم صدور مجوز به يک نتيجه دقيق و قانونی برسد بايد وظيفه اش را انجام دهد يعنی انتظار از وزارت کشور رعايت کامل موازين قانونی برای موافقت و مخالفت صدور فعاليت حزبی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزارت کشور بايد مراقبتی دائمی از فعاليت های حزب اتحاد ملت ايران داشته باشد

وی افزود: با توجه به برخی اطلاعات بدست آمده، عده ای از مسئولان موثر حزب مشارکت -که با صدور حکم قضايی انحلال آن ابلاغ شده است- در حزب اتحاد ملت ايران حضور دارند و جزو موسسان آن هستند.

دبير کل حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه کار وزارت کشور بعد از صدور مجوز برای اين حزب کار مشکلی خواهد بود تصريح کرد: وزارت کشور بايد مراقب فعاليت های حزبی که موسسان آن جزو حزب مشارکت بودندباشد، حزب مشارکتی که در فتنه ۸۸ شريک فتنه بوده است و عده ای از مسئولان تراز اول و اعضای شورای مرکزی آن با محکوميت در دستگاه قضايی مدت ها در زندان بودند و برخی از اعضای اين حزب نيز با اطلاع از کارهای غيرقانونی که مرتکب شدند تشخيص دادند که بهتر است کشور را ترک کنند.

موسسان حزب اتحاد ملت ايران مرتکب اشتباهات فاحش حزب مشارکت نشود

حبيبی تاکيد کرد: ما يک انتظار از وزارت کشور داريم که در صدور اين مجوزها بر اساس قانون عمل کند، اما قاعدتا بايد وزارت کشور و دستگاه قضايی وقتی که با رعايت قوانين اجازه فعاليت به يک حزب داده می‌شود بخصوص حزبی که موسسان آن قبلا عضو حزبی بودند که در فتنه ۸۸ شريک بوده است يک مراقبت و نظارت دائمی بر آن داشته باشد.

وی با تاکيد بر اينکه بعد از ۳۶ سال که از عمر نظام جمهوری اسلامی می‌گذرد کمتر کسی از افراد فعال در حوزه سياست وجود دارد که خط قرمزهای نظام را مطلع نباشد گفت: توصيه من به موسسان حزب اتحاد ملت ايران اين است که هرگز وارد ميدان اشتباهات فاحشی که مجموعه حزب مشارکت در سال ۸۸ مرتکب شد نشود.

جهانگيری نبايد در کاخ سعدآباد جلسه حزبی برگزار کند

دبير کل حزب موتلفه در ادامه به ديدار و اظهارات معاون اول رئيس جمهور در جمع اعضای حزب کارگزاران اشاره کرد و گفت: يکی از سوالاتی که در مورد ديدار آقای جهانگيری با حزب کارگزاران مطرح است اين است که چرا جلسه حزبی را در کاخ سعدآباد برگزار می‌کنند؟ کاخ سعدآباد يک سرمايه ملی است و هيچ حزب و دسته و گروهی ولو اينکه اعضای آن از دولتمردان باشند نمی‌توانند از امکانات کاخ سعدآباد استفاده کنند.

حبيبی افزود: کسی نمی‌تواند مانع فعاليت حزبی آقای جهانگيری و ساير دولتمردانی که يا حزب دارند و يا عضو يک حزب هستند بشود اما عدم استفاده از امکانات و موقعيت دولتی برای کار حزبی يک الزام عرفی، قانونی و اخلاقی است.

مطالبه جهانگيری از تشکيل مجلسی «گوش به فرمان دولت» غيرمتعارف است

وی با اشاره به اظهارات معاون اول رئيس جمهور مبنی بر اينکه اميدواريم امسال مجلس خوبی شکل بگيرد خاطرنشان کرد: به نظر من منظور آقای جهانگيری از تشکيل «مجلس خوب» اين است که مجلسی شکل بگيرد که کاملا از دولت حرف‌شنوی داشته و گوش به فرمان باشد که اگر چنين شائبه ای در ذهن آقای معاون اول باشد بايد بگويم يک خواست بسيار غير متعارف است.

دبير کل حزب موتلفه با بيان اينکه برخی اعضای کابينه دولت يازدهم يا دبير کل حزب يا فرد بسيار موثر در برخی احزاب اصلاح‌طلب هستند تصريح کرد: البته اينکه اين مسئولان عضو حزب باشند منع قانونی ندارد و اينکه اين مسئولان فعاليت حزبی هم بکنند باز هم منعی ندارد، اما لغزشگاه اين مسئولان اين است که يک وقت از امکانات دولتی برای فعاليت‌های حزبی خود استفاده نکنند که غير قانونی، غير متعارف و غير اخلاقی است.

حبيبی گفت: رئيس‌جمهور بايد با آن دسته از دولتمردانی که با امکانات دولتی به يک جناح خاص کمک می‌کنند، برخورد کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016