یکشنبه 6 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

قائم مقام موتلفه: طبق گزارش کميسيون اصل ۹۰ از بين سه‌هزار بورسيه فقط ۳۶ نفر مشکل داشتند


محمدعلی امانی

خبرگزاری تسنيم: قائم مقام حزب موتلفه گفت: گزارش کميسيون اصل ۹۰ از بررسی شبهه بورسيه‌ها تأسف‌آور است معلوم شد که از ۳ هزار بورسيه تنها ۳۶ نفر مشکل قانونی داشتند و بقيه از اتهاماتی که به قشر فرهيخته کشور زده می‌شد مبرا هستند.

به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنيم به نقل از روابط عمومی حزب مؤتلفه اسلامی، محمد علی امانی قائم مقام دبير کل حزب مؤتلفه اسلامی در پايان نشست دبيران اين حزب گفت: طرح استانی شدن انتخابات ابعاد مثبت و منفی فراوانی دارد و نيازمند کارشناسی دقيق‌تر است، از مجلس توقع داريم دقت لازم را در اين زمينه مبذول دارد و حزب موتلفه اسلامی بحث کارشناسی خود در اين خصوص را از طريق فراکسيون خود به مجلس اعلام خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در مورد وضعيت اقتصادی مردم و تلاش‌های دولت برای مهار تورم اظهار داشت: تلاش‌های دولت درباره مهار تورم قابل تقدير است اما همانطور که وزير محترم اقتصاد گفتند، قيمت‌ها در حال بالا رفتن است مردم انتظار دارند با کاهش تورم قيمت‌ها هم کاهش يابد.

قائم مقام دبير کل حزب مؤتلفه با اشاره به موضوع بيکاری تصريح کرد: هنوز سايه رکود بر سر اقتصاد کشور ما وجود دارد. بيشتر تحصيل کرده‌های ما جويای کار هستند اما کار متناسب با تخصص‌های آنها نيست. توجه وزير محترم اقتصاد به اين مسئله که گفتند تهديد بيکاری همچون يک بمب هسته‌ای در ميان جوانان، تحصيل‌کرده‌ها و خانم‌ها نمود بيشتری دارد بايد دغدغه اصلی دولت باشد.

امانی خاطر نشان کرد: چه تحريم‌ها برداشته شود و چه برداشته نشود دولت بايد با تکيه به ظرفيت‌های داخل نسخه قابل قبولی برای افزايش توليد داخلی، حل مشکل بيکاری و عبور از رکود داشته باشد.

وی همچنين در مورد بورسيه‌ها گفت: گزارش کميسيون اصل ۹۰ از بررسی شبهه بورسيه‌ها تأسف‌آور است معلوم شد که از ۳ هزار بورسيه تنها ۳۶ نفر مشکل قانونی داشتند و بقيه از اتهاماتی که به قشر فرهيخته کشور زده می‌شد مبرا هستند و در مورد آن ۳۶ نفر هم خود آنها مقصرند که اطلاعات غلط دادند و مسئولين وقت وزارت علوم (دولت دهم) در اين باره تقصيری ندارند.

قائم مقام حزب موتلفه ادامه داد: دولت بايد به مسائل اصلی کشور از جمله مهار قيمت‌ها، حل مشکل بيکاری و امر توسعه کشور بپردازد و از مسائلی که از روی تحقيق بيان نمی‌شود، پرهيز کند.

امانی همچنين در مورد حذف يارانه ثروتمندان گفت: دولت بايد با شجاعت و جسارت قانون را پياده کند و واقعاً کسانی که استحقاق گرفتن يارانه را ندارند، يارانه آنها را حذف کند. هيچ مصلحتی در اين باره بالاتر از مصلحت رعايت قانون نيست.

وی با اشاره به موضع‌گيری‌های متفاوت مسئولين در اين باره تصريح کرد: رئيس سازمان هدفمندی يارانه‌ها بهتر است سخنگوی اين تحول باشد و مردم را از ريز تصميم‌سازی‌های خود مطلع کند و پاسخگوی افراد زياده‌خواه و نيز افرادی که به اشتباه يارانه آنها قطع می‌شود، باشد.

قائم مقام حزب موتلفه در بخش ديگری از سخنان خود با اشاره به از سرگيری حملات هوايی عربستان به يمن اظهار داشت: حکام عربستان در افکار عمومی مسلمانان و آزاديخواهان جهان به عنوان جنايتکاران جنگی شناخته می‌شوند. آنها نزديک به يک ماه است که مردم بی‌گناه و بی پناه يمن را به بمب و گلوله بسته‌اند و زير بناهای حياتی اين کشور را نابود کرده‌اند. سعودی‌ها حتی صدای نهادهای بين‌المللی حقوق بشر را هم در آورده‌اند اما در ادامه جنايات خود اصرار دارند. صبر مردم يمن حدی دارد آنها بايد منتظر پاسخ انقلابيون يمن باشند.

امانی با اشاره به پيشنهاد چهار ماده‌ای رئيس جمهور در اجلاس سران کشورهای جهان در اندونزی مبنی بر مبارزه با تروريسم گفت: امروز مسئله مبارزه با تروريسم مسئله اول کشورهای منطقه و جهان است دولت‌ها بايد تکليف خود را با اين پديده روشن کنند و بگويند با تروريست‌ها هستند يا بر تروريست‌ها؟

وی ضمن تشکر از سربازان گمنام امام زمان(عج) در انهدام گروهک تروريستی انصارالفرقان اظهار داشت: ريشه‌های فاسد تکفيری و سلفی و خشونت تروريستی بايد در کشور قبل از اينکه نطفه آنها منعقد شود گرفته شود و اين يک هوشياری در سطح عمومی را می‌طلبد.

قائم مقام دبير کل حزب مؤتلفه اسلامی در پايان با تجليل از کارگران ومعلمان روز معلم و کارگر را تبريک گفت و برای موفقيت کارگران و معلمان در ساختن ايرانی آباد و آزاد و سرافراز دعا کرد.

امانی همچنين ياد استاد شهيد آيت الله مطهری را گرامی داشت و گفت: نظام ما شهدای گرانقدری را تقديم انقلاب کرده است که سرآمد متفکران و عالمان شهيد کشور، علامه شهيد مطهری است، کسی که قلم و زبان او در خدمت هدايت جامعه ما به سوی فلاح رستگاری بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016