یکشنبه 6 اردیبهشت 1394   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


پرخواننده ترین ها

رحمانی فضلی: از صحبت های من درباره ورود پول کثيف استفاده سياسی شد

وزير کشور: از صحبت های من درباره ورود پول کثيف به انتخابات و حوزه سياست و اقتصاد استفاده سياسی شده و در آن تحريف و انحراف ايجاد کرده اند.

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) : وزير کشور گفت: از صحبت های من درباره ورود پول کثيف به انتخابات و حوزه سياست و اقتصاد استفاده سياسی شده و در آن تحريف و انحراف ايجاد کرده اند.

به گزارش «انتخاب»؛ عبدالرضا رحمانی فضلی برای ارايه گزارش درباره ورود پول کثيف به انتخابات در جلسه علنی روز يکشنبه مجلس شورای اسلامی حضور يافت.

وی اظهارداشت: مساله کاملا ملی و مهم را به بازی های سياسی و جناحی کشاندند و در نهايت به گونه ای شد که من به مجلس بيايم و از مساله ای دفاع کنم که اصلا وجود نداشته است.

رحمانی فضلی خطاب به نايب رييس اول مجلس گفت که از من می خواهيد اسم اعلام کنم ولی حکم صادر کردن کار قوه قضاييه است و آنچه من گفتم صرفا هشدار بود.

وی تصريح کرد: شما از من انتظار داريد همان جنگ روانی رسانه های داخلی و خارجی را دنبال کنم و در تور و دامی که آنها پهن کرده اند، حرکت کنم. چه کسی می تواند برای من اثبات کند که چنين کاری صورت گرفته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وزير کشور تاکيد کرد: گلايه من از کسانی است که فريب رسانه ها را خوردند و مسايلی را مطرح کردند و در نهايت شرايط سياسی در کشور به گونه ای پيش رفت که عده ای طرفدار آن شدند و عده ای به خود گرفتند و موضع اتخاذ کردند.

رحمانی فضلی يادآور شد: من می خواهم ريشه مسايل را در حوزه اقتصاد بگويم دو مورد را مثال می زنم که چه اتفاقی می افتد. از صحبت های من استفاده سياسی و در آن تحريف و انحراف ايجاد شد و مساله ملی را به بازی های سياسی و جناحی کشاندند.

وی خطاب به نمايندگان مجلس گفت: اگر از صحبت های من به دليل انعکاس بد نشريات و روزنامه ها سوءاستفاده شده است من از طرف آنها عذرخواهی می کنم.

♦ مبارزه با پولشويی موضوع ملی است که بايد بر آن اجماع باشد

وزير کشور در ابتدای سخنان خود نيز از هيات رييسه مجلس و نمايندگان که اجازه دادند وی در مجلس حضور يابد و موضوع مهمی را که در اين چند وقت در رسانه ها به آن پرداخته شده، بيان کند ، تشکر کرد.

رحمانی فضلی اظهارداشت: اين موضوع می تواند به عنوان يکی از موضوعات مهم و حساس و اساسی در حوزه اقتصادی، اجتماعی، امنيتی و سياسی واقعا تاثيرگذار باشد و برخورد مناسبی با اين موضوع می تواند ما را در رسيدن به اهداف انقلاب و انجام فعاليت هايی که بستر فعاليت ها را به عنوان فعاليت های اقتصادی، اجتماعی ، سياسی و امنيتی سالم و پاک نگه دارد.

وی ادامه داد: من قبلا که در ديوان محاسبات بودم بارها اين نکته را عرض کردم و در حال حاضر تاکيد می کنم که يکی از بزرگ ترين مشکلاتی که در کشور داريم بحث بی انضباطی مالی است. آن زمان هم من اين محاسبه را انجام دادم هنوز نمی توانيم بگوييم که کل درآمدها و هزينه های کشور چقدر است.

وزير کشور همچنين گفت: همان زمان هم مطرح می کرديم بايد به صورت جدی بنشينيم و تمام منابع مالی و هزينه های کشور را به صورت واحد و يکپارچه و نه به عنوان يک مساله دولتی بلکه به عنوان يک مساله حاکميتی و نحوه گردش و چرخش آنها را مشخص کنيم و نظارت عالی در تمام امور داشته باشيم.

رحمانی فضلی افزود: امروز که در خدمت شما هستم بخشی از اين مساله را به عنوان موضوع پولشويی و پول های کثيف در ابعاد مختلف تقديم می کنم.

وی اضافه کرد: البته بنده نامه ای خدمت دکتر لاريجانی نوشته ام و در آنجا تقاضا کردم که اگر امکان پذير است جلسه غيرعلنی برگزار شود تا ارقام و اعدادی که اينجا اعلام می شود مورد سوء استفاده دشمنان نشود و کسانی از اين مساله سوء استفاده نکنند.

وزير کشور ادامه داد: البته ترتيب بحث را به گونه ای خواهم گفت که اين موضوعی را که در اينجا مطرح می کنيم موضوعی است که کشورهای بزرگ دنيا، آمريکا و اروپا با شدت با اين مساله با آن روبرو هستند و با همه برنامه ها و اقداماتی که انجام می دهند بزرگ ترين پولشويی ها در داخل آمريکا و اروپا و کشورهای قدرتمند صورت می گيرد.

رحمانی فضلی گفت:ما به عنوان جمهوری اسلامی ايران معتقد هستيم که بايد تمام فعاليت ها مبتنی بر عقايد و اصول انقلابی و اعتقاديمان باشد و کمترين تخلف را داشته باشيم.

وی خاطرنشان کرد: مساله بعدی که بايد مشخص کنم روند اين بحث است. بنده برای اولين بار در دوم اسفند ۹۳ در جمع فرماندهان ستاد مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور يک سخنرانی داشتم. در آن سخنرانی بنده روی آثار و عواقب قاچاق و درآمدهای ناشی از قاچاق صحبت کردم.

وی ادامه داد: در اين جلسه آثار امنيتی اين مساله را مطرح کردم به گونه ای که الان برای ما مشخص است پول های قاچاق و قاچاقچيان با اشرار و تروريست ها ارتباط دارند و اين موضوع را برای اولين بار در سازمان ملل هم مطرح کردم که برای آنها هم جالب بود و مصاديقی را که در اين خصوص وجود داشت به آنها ارايه شد.

وزير کشور ادامه داد: يعنی اگر ما قاچاق و منابع ناشی از قاچاق را کنترل نکنيم حتما گروه های افراطی و تروريستی از اين مساله استفاده می کنند.

رحمانی فضلی گفت: در حوزه اقتصادی هم اين مثال را زدم که پول هايی که ناشی از قاچاق است می تواند در اقتصاد کشور ضررهای زيادی وارد کند و رقابت را دچار اشکال کند و انحصار و نهايتا فرار سرمايه ها را از کشور ايجاد کند.

وی افزود: در حوزه اجتماعی اين مثال را بيان کردم که مساله قاچاق پول های ناشی از آن، روی دست ما يک ميليون و ۵۰۰ هزار نفر معتاد که با خانواده آنها ۵.۵ تا ۶ ميليون نفر می شوند و مباحثی مثل طلاق، بزه کاری ، سرقت و قتل گذاشته است.

وی گفت: در حوزه سياسی بنده با اين عبارت گفتم که اگر ما مواظب نباشيم قاچاقچيان و کسانی که دنبال پول های کثيف هستند احتياج به حامی دارند و حامی را در حوزه قدرت جستجو می کنند و اگر هوشيار نباشيم ، امکان دارد از طرق مختلف در حوزه سياسی از جمله انتقال قدرت اعمال نفوذ کنند که اين انتقال قدرت از طريق انتخابات صورت می گيرد.

رحمانی فضلی افزود: اين مساله ای بود که بنده در حوزه سياسی مطرح کردم. اما بعدا يا در همان روز در رسانه های مختلف اين به گونه ای مطرح شد که هم ناقص و هم جهت دار و هم واقعا تحريف شده مطرح شد.

وزير کشور ادامه داد: بنده در روز ۱۳ اسفند ۹۳ يعنی روز بعد از آن، اطلاعيه ای از طرف ستاد مواد مبارزه با موادمخدر منتشر کرديم و دقيقا اين بحث را اصلاح کرديم. يعنی بحثی که رسانه ها داشتند و آنجا گفتم اين مساله را که چنانچه گردش ناسالم مواد مخدر در هر حوزه ای از جمله سياست ورود کند منجر به فساد و قدرت گرفتن عوامل قاچاق در مناسبات آن حوزه خواهد شد.

وی يادآور شد: در اين اطلاعيه نسبت به تاثير پول های کثيف ناشی از قاچاق مواد مخدر در تمام عرصه ها از جمله سياست هشدار داده شد.

وی گفت: اما اين موضوع ادامه پيدا کرد و باز هم رسانه ها با طرق مختلف آن را مطرح کردند و ما در ۱۸ اسفند سال گذشته به آن خبرگزاری که اين خبر را منتشر کرده بود کتبا نامه نوشتيم و از آنها گلايه کرديم که چرا اين اتفاق افتاده و چرا رعايت امانت نکرديد.

رييس ستاد مبارزه با مواد مخدر يادآور شد: در آن جلسه بنده برای فرماندهان سخنرانی می کردم و خبرنگاران نيز در پشت سالن بودند که بنده مطلع نبودم و در آنجا مطرح کردم اگر خبرنگاری هست اينها ضبط شده است و مواظب باشند که اين صحبت ها لازم نيست که در بيرون مطرح شود.

وزير کشور ادامه داد: در ۱۹ اسفند ۹۳ نيز بارديگر علاوه بر ادامه پيگيری ها يکی از روزنامه ها سخنرانی بنده در ملاقات با کارکنان ستاد مواد مخدر را به گونه ای مطرح کرد که از جمله ای تحليل درست کرد، يعنی جمله را با تحليل مساله بازتوليد کرد و به نحوی مطرح کرد که مجددا همان خواستی که هست را مطرح کنند.

وی يادآور شد: ما به آنها نامه نوشتيم و گلايه کرديم و توضيح داديم که آنها نيز مجبور شدند همان مطلب را در رسانه خود منتشر کردند.

وزير کشور اضافه کرد: آخرين بار اين موضوع در شورای اجتماعی کشور بعد از اينکه مجلس من را دعوت کرد مجددا خبرنگاری از من پرسيد که عين جمله اين خبرنگار اين بود که موضع شما در قبال اظهارات يکی از اعضای هيات رييسه مجلس مبنی بر اين که از شما خواسته شده برای توضيح درباره پول های کثيف در مجلس حضور پيدا کنيد، چيست؟»

وزير کشور يادآور شد: بنده عرض کردم به عنوان وزير کشور موظف هستم وقتی مجلس از ما می خواهد، برويم و توضيح دهيم، آمادگی کامل در اين حوزه داريم .

رحمانی فضلی تصريح کرد: در اين زمينه قانون پولشويی وجود دارد و با فعال کردن قانون ضد پولشويی واقعا می توانيم اين مساله را مديريت کنيم.

وی خاطرنشان کرد: به هر حال موضوعی که مطرح کردم يک موضوع ملی است که بايد بر آن اجماع باشد.

وی به پاورپوينتی که آماده کرده بود، اشاره کرد و گفت: مصاديق و پاورپوينتی را خدمت شما با توجه به اين که مجلس علنی است ارايه می کنم و خواهيد ديد با يکی از دو شبکه هايی که اخيرا با آن برخورد شده است چه اتفاقی در گردش مالی کشور افتاده اشت .

وزير کشور ادامه داد: واقعا اگر به اين مسايل توجه نکنيم يقين بدانيد که آنها قصد نفوذ به همه حوزه ها را خواهند داشت برای اينکه حامی، قدرت و منافع می خواهند.

رحمانی فضلی به تشريح پول شويی در جهان پرداخت و گفت : اين اپيدمی بين المللی است و کشورهای مختلف با آن مواجه هستند و اين فقط مخصوص کشور ما نيست.

وی ادامه داد: درآمد حاصل از خرده فروشی هرويين و کوکايين در اروپا و آمريکا سالانه ۱۲۲ ميليارد دلار است که ۹۹ درصد اين پول، پولشويی می شود و در جريان پول های تميز قرار می گيرد و در تخمين های جهانی نشان می دهد که يک تريليون دلار در سال مشمول شست و شوی پول قرار می گيرد که معادل ۱.۶ دهم توليد ناخالص آمريکا است.

وی خاطرنشان کرد: براساس برآورد دفتر مبارزه با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در سال ۲۰۰۵، آمريکا حدود ۳۵۰ ميليارد دلار ، آسيا و اقيانوسيه ۲۹۲ ميليارد دلار و اروپا ۲۴۱ ميليارد دلار و نهايتا،

که در اين لحظه نمايندگان اعتراض کردند که درباره صحبت هايی که مطرح کرده، سخن بگويد.

♦ چطور در مورد موضوعی که صحبت نکرده ام، اسامی منتشر کنم

وزير کشور پس از توضيحات ابوترابی فرد نايب رييس اول مجلس که از وی خواست در مورد صحبت هايش در زمينه ورود پول های کثيف به انتخابات توضيحاتی ارائه کند، گفت: من توضيح دادم، من به عنوان مسوول حوزه مبارزه با مواد مخدر اعلام کردم و هشدار دادم که اگر ما مواظبت نکنيم اين ها قطعا قصد ورود به حوزه قدرت را دارند.

اين جمله وزير کشور مورد اعتراض نمايندگان قرار گرفت.

رحمانی فضلی افزود: صحبت های من به عنوان هشدار مطرح بود، من تعجب می کنم برخی از رسانه ها اين موضوع مهم کشور را بر اساس تحليل های گروهی و رقابت های سياسی و مصالح و منافع خود استفاده کردند.

وی افزود: ما روز بعد توضيح داديم که اين صحبت ها هشدار بود ولی شما به من می گوييد مساله ای که اصلا مطرح نبوده را با اسامی اعلام کنم.

وی خاطرنشان کرد: من به عنوان مسوول ستاد مبارزه با مواد مخدر در مورد اين موضوع هشدار دادم، اين چه بحثی است که من هم اکنون به اينجا بيايم و قبول کنيم که اين حرف ها را زده ام، اگر قرار باشد کسی اسامی را اعلام کند اين بنده نيستم قوه قضاييه است.

رييس ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرشان کرد: من مساله را به عنوان هشدار بيان کردم و انتظارم از مجلس و قوه قضاييه اين است با اين موضوعات به صورت اساسی برخورد شود و نگذارند اين فضا در کشور ايجاد شود، شما چطور از من انتظار داريد در مورد مساله ای که اصلا طرح نشده سخن بگويم.

رحمانی فضلی ادامه داد: چطور از من می خواهيد در اين جنگ روانی که رسانه های داخلی و خارجی دامن زده اند در اين تور بيفتم، چه کسی می تواند اثبات کند چنين سخنانی بيان شده است.

وی يادآور شد: گلايه من از کسانی است که فريب رسانه های را خورده اند و به اين مسايل دامن زده اند و در پی آن برخی مسايل سياسی مطرح کرده اند که باعث شد عده ای طرفداری اين مساله شوند و عليه آن موضع گرفتند.

♦ رهبر معظم انقلاب بارها ورود پول های کثيف به حوزه انتخابات سياسی و قدرت را تذکر داده اند

وی به بيانات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: من کدهای مشخصی از رهبر معظم انقلاب دارم، ايشان بارها و بارها در مورد ورود اين پول های کثيف به حوزه انتخابات سياسی و قدرت تذکر داده اند.

وی اضافه کرد: ماجرا از يک مساله ای است که به عنوان هشدار مطرح می شود موضعی می گيريم که برای دفاع از آن موضع غلط به گونه ای حرکت می کنيم که ۱۰ اسم بيرون بيايد.


♦ از صحبت های من استفاده سياسی شد

وزير کشور افزود: من مجددا اعلام می کنم که از صحبت هايی که بنده کرده ام استفاده سياسی، تحريف و انحراف ايجاد شده است.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ما بايد مساله ملی و مهمی را که رهبر معظم انقلاب انتظار دارند، حل کنيم و به بازی های جناحی و سياسی کشيده نشويم زيرا اين ظلم به حقيقت است.

وی در ادامه به بيان اقداماتی که وزارت کشور در سه ماهه اخير در اين زمينه انجام داده است پرداخت و گفت: حدود ۶۸ ميليارد دلار مواد مخدر با منشا افغانستان وجود دارد که از اين ۶۸ ميليارد دلار، ۳ ميليارد دلار آن در ايران هزينه می شود، بنابراين حدود ۱۰ هزار ميليارد پول از طريق مواد وارد عرصه می شود.

وزير کشور خاطرنشان کرد: در دو ماه اخير ما با موردی مواجه شديم که فردی با ۳۵ سال سن و پنج کلاس سواد در مدت دو سال، ۲۰۰ تن مواد مخدر جابجا کرده بود که دو هزار و سيصد ميليارد تومان پول در حساب های وی چرخانده شده بود.

رحمانی فضلی ادامه داد: فردی که ۲۰۰ ميليارد تومان در حساب هايش چرخيده سه سال پيش فوت کرده است، در حساب فرزند ۶ ساله وی نيز هشتاد ميليارد تومان پول چرخيده بود که همه اين ها خلاف است.

وی گفت: ما موضوع را برای اولين بار در طول تاريخ کشور در حوزه مبارزه با ضد پولشويی در شبکه بانکی جستجو کرديم.

وی ادامه داد: اين دوفرد، دو شبکه قاچاق در دو نقطه کشور داشتند که دستگير شدند ، در بررسی های انجام شده به بيش از دو هزار شماره حساب و آدم رسيديم که با هم مرتبط بودند.


♦ بيش از ۴ هزار شرکت با يک کد به تصويب رسيده اند

وزير کشوردر بخش ديگری از سخنان خود گفت: در حوزه قاچاق سوخت که روزانه ۲۰ ميليون تن بود، ۸ ميليارد دلار در سال پول کثيف وارد چرخه اقتصاد می شد. من به شما شرکت هايی را نشان می دهم که بيش از ۴ هزار شرکت با يک کد به تصويب رسيده اند. رحمانی فضلی ادامه داد: من آدرسی را به شما خواهم گفت که بيش از ۳ هزار شرکت با يک آدرس به ثبت رسيده است. تمام اين مسايل دغدغه رهبر معظم انقلاب و مسايلی بود که ايشان بارها بر آن تذکر دادند.

وی افزود: من امروز به مجلس آمده ام که بگويم عزيزان سوال من از شما در حوزه سياست اين است که آيا به روند هزينه های مربوط به انتخابات نظارت و کنترلی وجود دارد؟.

وزير کشور ادامه داد: اصلا نيست، آيا سودجويان و قدرتمندان به دنبال سوءاستفاده از اين مساله هستند يا خير؟ پس ما بايد شيوه هايی را اتخاذ کنيم که جلوی ورود اين پول های کثيفی که امکان ورود دارد را بگيريم.

وی همچنين گفت: آيا شورای نگهبان افرادی را به خاطر اين پول های رد صلاحيت کرده است يا خير؟

در اين زمان عبدالرضا رحمانی فضلی وزير کشور از علی مويدی رييس پليس مبارزه با مواد مخدر کشور خواست که برای ارايه توضيحاتی با استفاده از پاورپوينت در پشت تريبون مجلس حاضر شود که در اين زمان ابوترابی فرد خطاب به وزير کشور گفت: ما می خواهيم از فرمايشات شما استفاده کنيم. به دليل آن که خودتان از ابتدا صحبت کرديد، هم اکنون نيز خود سخن بگوييد.

در اين زمان از نمايشگر مجلس عکس هايی از فردی ۳۵ ساله که به تازگی دستگير شده است ، نشان داده شد،.

وزير کشور از علی مويدی خواست که توضيحاتی را ارايه کند که اين موضوع مورد اعتراض نمايندگان قرار گرفت و نمايندگان خواستار اين بودند که وزير کشور درباره موضوع مورد نظر صحبت کند.

علی مويدی فقط چند جمله بيان کرد که در آن جلسه که صحبت هايی به وزير کشور نسبت داده شده بود ، من رييس جلسه بودم و وزير کشور به دعوت بنده در آن جلسه شرکت کرده بود.

وی ادامه داد: آنچه که وزير کشور در آنجا مطرح کرد در مورد تبعاتی بود که جامعه به دليل مواد مخدر با آن مواجه می شود و وزير کشور در آن جلسه بيان کرد که اگر اين موضوعات رصد نشود آسيب اين پول ها در حوزه های مختلف متصور می شود.

مويدی گفت: رسانه ها برداشت های مختلفی در اين راستا داشتند.

وی در حال ارايه توضيحاتی در مورد فرد دستگيرشده بود که بار ديگر سخنرانی وی مورد اعتراض نمايندگان قرار گرفت و نمايندگان خواستار توضيحات وزير کشور شدند.

♦ شيشه های کثيف را با دستان پاکمان تميز کنيم

وزير کشور در بخش ديگری از سخنانش گفت: براساس برآوردها حدود ۲۰ تا ۲۵ ميليارد دلار سالانه در کشور در حوزه قاچاق کالا آسيب می بينيم، اين پولی که وارد عرصه پولشويی می شود می تواند اقتصاد کشور را دچار آسيب کند.

رحمانی فضلی ادامه داد: ما در طی ۱۰ سال ۴۸۷ پرونده را در قوه قضاييه بررسی کرديم، جريمه ای که برای آنها داده اند ۶ هزار ميليارد تومان است که در نوبت های بعدی تقاضای رسيدگی به کمتر از يک درصد رسيد .

وی با تاکيد بر اين که بايد برخوردها بسيار جدی باشد، افزود: در سطح شرکت ها و در مساله استفاده اين موسسات غيرمتشکل پولی با رقم هايی مواجه هستيم، ۱۲ هزار ميليارد تومان نقدينگی جمع کرده اند که ۴۰ درصد اين نقدينگی در مسيرهای غير اساسنامه ای هزينه شده و کنترل نداشته است.

وی يادآور شد: ما در موضوعاتی مانند دارو رقم ۳۰ ميليارد و ۵۰ ميليارد واردات داشتيم که از گمرکات در شرايط غيرقانونی و تقلبی وارد شده است.

وی افزود: در حوزه کميته امداد بيش از ۱۰۰ نفر ۲۰ ميليارد تومان واردات داشته اند که به اسم اين افراد واردات انجام شده است، ۲۷ هزار خودروی وارداتی گرانقيمت از جمله پورشه، لکسوس، بی .ام .و وجود دارد که برای اين که ماليات ندهند با اسم اين افراد وارد کرده اند.

وی يادآور شد: ۹۵۷۰ شرکت در يکی از جزاير وجود دارد که ۲۸۱۴ شرکت فقط با يک آدرس به ثبت رسيده، کدپستی ۹۹ شرکت در اين جزيره يک رقم بوده است و اين باعث شده حدود ۲۰ ميليارد دلار مالياتی که کشور بايد بگيريد نمی تواند بگيرد.

وی خاطرنشان کرد: ما اگر می خواهيم اقتصاد سالم، پاک و مقاومتی داشته باشيم بايد جلوی اين گريزگاه های مالی کشور را بگيريم، اينها در مسير خود فساد ايجاد می کنند و اين باعث می شود اين پول ها برود و در حوزه هايی برای افراد ايجاد امنيت کند.

وی تاکيد کرد: ما در وزارت کشور در شورای عالی ضد پولشويی از سال قبل موارد زيادی را آورديم و کاملا مسلط اين موضوع را عملياتی کرديم.

رييس ستاد مبارزه با مواد مخدر يادآور شد: انتظار بنده از شما نمايندگان اين است که بستری را از نظر اقتصادی در کشور فراهم کنيد که اين نوع فعاليت ها منجر به پول های کثيف و قاچاق نشود.

رحمانی فضلی ادامه داد: خواهشم اين است در شرايطی که به انتخابات نزديک می شويم لايحه ای به مجلس يا طرحی را ارايه کنيم که منشا و مبدا هزينه های انتخاباتی مشخص باشد.

وی همچنين گفت: دستان ما پاک است بايد شيشه های کثيف را با دستان پاکمان تميز کنيم.

وی در پايان سخنانش همچنين اظهار داشت: صحبت های من به دليل انعکاس بد رسانه ها و نشريه ها مورد سوء استفاده قرار گرفت که من از طرف رسانه ها از شما عذرخواهی می کنم.

پس از صحبت های وزير کشور جمعی از نمايندگان به سمت وی رفتند و با رحمانی فضلی روبوسی کردند و پس از آن روح الله حسينيان نماينده تهران مدتی با وزير کشور به گفت و گو پرداخت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016